Bukefalos 28 år!

Vilken betäckningsavgift gäller??

Trix

Trådstartare
Eighty Eight Keys verkar ju i bäde halvblods- och fullblodsaveln, men en konstig sak är att om man tittar på Flyinges info och Hingstkatalogen för fullblod så skiljer sig villkoren och priset?!

Flyinge 2009:
"Avgifter exkl moms: Språngavgift: 800:- Dräktighetsavgift: 1.500:- vid 16 dagars dräktighet samt 5.400:- vid 90 dagars dräktighet. Nytt betalningsalternativ
N"

Hingstkatalogen fullblod 2009:
"Betäckningsavgifter 2009
Språngavgift 800 kr + 1.500 kr
vid 16 dagars dräktighet, samt
5.000 kr vid 90 dagars dräktighet
eller 6.000 kr vid levande föl.
Samtliga belopp angivna exkl
moms."

Är det så att om man betäcker ett fullblodssto kan man välja levande föl-avgift, men inte vid betäckning av ett halvblodssto?
Likadant vid 90 dagars dräktighet: 400kr mindre (exkl moms) i fullblodkatalogen?

Jag hade tänkt använda honom på mitt fullblodssto i vår (om han har hälsan och fortf betäcker då :) )
 
Sv: Vilken betäckningsavgift gäller??

"Förr i tiden" hade alla fullblodshingstar olika avgifter för fullblodsston och ston av andra raser.

Betäcker du ett fullblodssto ska förstås villkoren i fullblodshingstkatalogen gälla.
 
Sv: Vilken betäckningsavgift gäller??

Märkligt, han har alltid kostat samma innan.

Jag kan förstå att man har lev. föl avgift på xxorna, de är lite vanligare där (eller var åtminstone förut nu har jag inte kollat på ett tag) men det verkar ju märkligt att han kostar lite mindre vid 90 dygn, borde vara samma och sen bara att de lagt till lev. föl.

Ring och fråga Flyinge!
 
Sv: Vilken betäckningsavgift gäller??

Märkligt, han har alltid kostat samma innan.

Jag kan förstå att man har lev. föl avgift på xxorna, de är lite vanligare där (eller var åtminstone förut nu har jag inte kollat på ett tag) men det verkar ju märkligt att han kostar lite mindre vid 90 dygn, borde vara samma och sen bara att de lagt till lev. föl.

Ring och fråga Flyinge!

Jag har kikat på honom i flera år :) och förra året (2008 eller om det var året innan) så hade han levandefölavgift även hos Flyinge, men de har ju ändrat en del överlag.

jag får ringa och fråga. Det är ju inte ens säkert att han betäcker nästa år, han är ju lixom inte purung längre....
 

Liknande trådar

Avel En missuppfattning från Flyinges sida gör att det står fel både i hingstkatalogen och på hemsidan när det gäller avgifterna på länk...
Svar
12
· Visningar
2 300
Senast: lady_vip
·
S
Avel Förut tycker jag det var många hingstar som hade som betalningsvillkor 16 dgr dräktighet och därefter antingen 90 dygn el levande föl...
2
Svar
29
· Visningar
3 570
Senast: sydney
·
C
Avel Alla ni som driver stuterier/seminstationer och eller är hingstägare! Nu får ni hjälpa mig att reda ut lite nyfikna frågor!! Har...
2
Svar
28
· Visningar
2 312
Senast: Eldfuxen
·
Avel Jag sliter mitt hår. Tredje gången jag går i betäckartankar. Kanske är tredje gången gillt som gäller? Båda gångerna tidigare jag tänkt...
Svar
13
· Visningar
1 869
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp