Vilken bok/bokserie

Bukefalos 30 år!

KesoNeso

Trådstartare
Jag behöver hjälp.
Som titeln säger så behöver jag hjälp att komma på vilken bok, eventuellt bokserie, jag tänker på.

Jag har väldigt vaga minnen av dem, men här kommer några.
Det är fantasy
Det handlar om en flicka vars föräldrar är politiker/forskare ?
Människorna har rävar som kan välja om de vill ”koppla” sig så de kan kommunicera.
Jag tror hon går i en skola på internat.
Hon tar eventuellt hand om en skadad räv eller rävunge?
Hon har/får en kille från skolan som hjälper henne.
Någonstans vill jag få för mig att hon färdas i ett luftskepp?
Och något om en stor explosion för att stoppa något som hennes mamma kanske är inblandad i.

Som sagt väldigt vagt, och med stor risk att jag blandar ihop handlingen med andra böcker så det är inte säkert att allt stämmer.
Men iaf det med rävarna är rätt.

Är det någon som vet vad jag menar :D

Tänker du på Guldkompassen kanske? Det mesta verkar stämma men lite osäker på om det är någon som har en räv som demon.

Tänker du på Guldkompassen kanske? Det mesta verkar stämma men lite osäker på om det är någon som har en räv som demon.

Nej, det är inte Guldkompassen. Får dock bara den som förslag hela tiden när jag försöker googla, därför lyckas jag inte hitta rätt med google.

Jag behöver hjälp.
Som titeln säger så behöver jag hjälp att komma på vilken bok, eventuellt bokserie, jag tänker på.

Jag har väldigt vaga minnen av dem, men här kommer några.
Det är fantasy
Det handlar om en flicka vars föräldrar är politiker/forskare ?
Människorna har rävar som kan välja om de vill ”koppla” sig så de kan kommunicera.
Jag tror hon går i en skola på internat.
Hon tar eventuellt hand om en skadad räv eller rävunge?
Hon har/får en kille från skolan som hjälper henne.
Någonstans vill jag få för mig att hon färdas i ett luftskepp?
Och något om en stor explosion för att stoppa något som hennes mamma kanske är inblandad i.

Som sagt väldigt vagt, och med stor risk att jag blandar ihop handlingen med andra böcker så det är inte säkert att allt stämmer.
Men iaf det med rävarna är rätt.

Är det någon som vet vad jag menar :D
Är den baserad på asiatisk kultur/utspelar sig i Kina eller Korea eller Japan eller så? I så fall kommer det upp rätt många fantasyböcker med rävtema. :)

Är den baserad på asiatisk kultur/utspelar sig i Kina eller Korea eller Japan eller så? I så fall kommer det upp rätt många fantasyböcker med rävtema. :)
Nej, det vill jag inte påstå. I så fall har jag missat det helt i handlingen.

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

• Vilken bok/bokserie ?
  • Nån som vet vilken bok detta är?
  • Norsk novell
  • Vilken bok?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund