Vilken dammsugare vill jag ha?

Bukefalos 30 år!

12 meter sladd på min nya, den gamla hade 10 eller 11m. Såpass att när jag sätter i den mitt i huset, kan jag dammsuga hela vånigen utan att byta :)

Edit: Eller "12m räckvidd" står det. Lite osäker om det är endast sladd eller sladd pluss dammsugare..?
En kollega är också väldigt nöjd med sin Miele, så pass att hon funderar på att köpa en till. Hon bor i hus med flera katter - både långhåriga och korthåriga - och hund. Den kostade en hel del (kommer inte ihåg exakt vad hon sa men betydligt mer än jag betalade för min). Hennes har dock inte så väldigt lång sladd, enligt uppgift, vilket gjorde att den gick bort för mig (äldre lägenhetshus med lite färre eluttag än jag skulle önska..)

12 meter sladd på min nya, den gamla hade 10 eller 11m. Såpass att när jag sätter i den mitt i huset, kan jag dammsuga hela vånigen utan att byta :)

Edit: Eller "12m räckvidd" står det. Lite osäker om det är endast sladd eller sladd pluss dammsugare..?

Låter ungefär som de jag haft/har. Min dammsugare ska ha ca 9m sladd och 12m räckvidd enligt infon på Elgigantens hemsida. Jag hade gärna haft nån meter sladd till men dammsuger utan problem hela lägenheten (74kvm) utan att flytta runt kontakten. Men skulle inte vilja ha kortare.

Hennes har kortare sladd, runt 8m tror jag att hon sa (har inte kollat upp det själv utan bara pratat med henne. Hon tipsade om den och berättade sin upplevelse, men höll med om att den nog inte var rätt för mig när jag nämnde det där med eluttagen).

Jag har Miele. Kommer inte ihåg vilken serie (är ej hemma), men den är 12 år gammal och funkar mycket bra. Har hund så en hel del hår där.

Jag kollade på stadens Netonnet. De hade inga av de jag ville ha inne. Så jag åkte till Elgiganten. Där var priserna generellt högre, men de hade Electrolux Animal 800 inne. Den var prissänkt med 2200 kr och Elektrolux erbjöd "cashback" på 300 kr. Så den fick följa med hem.
Jämfört med min gamla så är den en riktig rolls royce och jag fattar inte varför jag inte bytt tidigare. Får återkomma om hur jag tycker att den funkar när vi jobbat ihop oss ett tag :)

Tack för alla tips, även om det mest var slumpen som avgjorde vilken det till slut blev!

Liknande trådar

• Dammsugare med ångmopp
  • Robotdammsugare, vilken ska jag köpa?
  • Vilken skrivare vill jag ha?
  • Bästa dammsugaren!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat