Vilken färg på transporten?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MalinArnells
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 623

Bukefalos 30 år!

M

MalinArnells

Ska måla min transport här i veckan tror jag. Men vilken färg??!
Det är en brenderup boggi med sadelkammare. Just nu brun och ful...

Vit funderar jag såklart på men eftersom taket inte är helt vitt kanske de ser knasigt ut?

help me out.

Sv: Vilken färg på transporten?

Tyvärr har jag ingen bild på just mitt släp, men det är ett likadant som boccia här på buke har. finns bilder på hennes släp på sida 24 i renoveringstråden. krångelmalin :)

Kan du kanske lägga ut en bild på den så att man ser hur den ser ut?? Känns som att det är lättare att komma med tips då.;) Annars kan du ju måla den i en färg som matchar din bil..

Oj... Du hade redan fått frågan om bild innan jag hann skicka mitt svar. Det ringde i telefonen under tiden jag skrev....

Ja matchning är ju snyggt, dock kör vi med en Vattenfallsbil som är skitfull :P

Vi målade om våran Brenderup förra sommaren. Började att måla den vit, men det blev verkligen skitfult så vi tog typ ljusgrå färg istället, så det matchade bilen.
Blev mkt snyggare. Kan ta bild om jag kommer ihåg.

Såhär målade vi vår transport i somras, (dalavagn). Vi målade taket också eftersom det var så gult och fult.

Innan
dalavaagn.jpg

Efter
transportenne.jpg

verkligen skitsnyggt med grönt! släpet ser helt nytt ut.

Såhär målade vi vår transport i somras, (dalavagn). Vi målade taket också eftersom det var så gult och fult.

Innan
dalavaagn.jpg

Efter
transportenne.jpg

AAHHH så snyggt! :love: Gjorde ni dekoreringen av hästen och guldkanterna själva?

AAHHH så snyggt! :love: Gjorde ni dekoreringen av hästen och guldkanterna själva?

Tack så jättemycket båda två :) vi är väldigt nöjda vi med!.
Hästen ritade jag själv och sedan tejpade jag och sprayade med guldspray, Samma sak med linjerna. ;)

Ljusgrått såklart!!! :D:angel:
(jag var också inne på vitt från början, men ändrade mig just pga takets gulaktiga ton)

Lägger in bild på mitt så slipper de leta i renoveringstråden ;)

IMG_0560.jpg

och en på det efter målning också, mest för skryt eftersom jag blev så nöjd med resultatet :p

IMG_0749.jpg

Som svar till LinnK (frågan iofs ställd till Olympus)
Släpet målades med vanlig oljefärg (som man har till bl.a. husfasader), rollades på i 3 lager med mohairroller

Senast ändrad:

Superbra boccia!

Nu vet alla hur mitt släp ser ur... hihi!

Ljusgrått är skitsnyggt!

Varför inte marinblått? Med vita dekorlinjer på väggarna och en marinblå linje i nederkanten på taket.

Superbra boccia!

Nu vet alla hur mitt släp ser ur... hihi!

Ljusgrått är skitsnyggt!

Visst är det! ;)

Ser ditt släp lika risigt och flammigt ut som mitt gjorde? Jag trodde att mitt var extremt fult i färgen :o

Btw.... Igår kröp jag under mitt släp och skruvade dit det nya golvet. Kan säga att det var kallt och TRÅNGT att åla därunder :angel:

Jag photoshoppade mitt släp lite, vet inte ifall det kan kallas marinblått, men såhär blev det iaf:

blttslp2copy.jpg

blttslpcopy.jpg

Senast ändrad:

Är du säääker på att du inte har fuskat och köpt en ny trailer? :angel:

Helt sjukt snyggt!

Tack! :laugh:

Japp, är helt säker på att det är samma släp som på ursprungsbilderna, sliter fortfarande med vissa detaljer på det (men nu är det bara småfix kvar, ny gummimatta och montera dit sparkskivor invändigt + nummerplåten och belysning på bakluckan).

Liknande trådar

• Transport till känsligt häst
  • Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Bo i Umeå, Höga kusten eller annat?
  • Färga klänning?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat