Bukefalos 28 år!

Vilken hårddisk ska jag köpa?

F

Fozzie

Har en lite äldre stationär dator som jag nästan enbart använder till spel. Surfar med mera gör jag på laptopen.
Hårddisken har börjat vissla/tjuta ihållande (rejält störande är det) så den börjar nog ge upp.
Ska alltså skaffa en ny tänkte jag!

Den som sitter i heter WesternDigital 600BB - 75CCB0. Caviar nånting..
Ett antal år på nacken.

Vad ska jag köpa för någon i rimlig prisklass? :) Behöver inte vara nåt värsting men ska klara av t.ex The Sims 3 (fast det kke alla hårddiskar gör? :D ).
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken hårddisk ska jag köpa?

Hmm eftersom den hårddisken är IDE så kanske det är bäst att köpa en IDE disk
Ditt moderkort kanske har stöd för S-ATA med men då måste du öppna burken och titta eller om det är en märkesdator att du skriver vad det är så kanske man kan se.

om man kollar in exempelvis *länk borttagen av moderatorn* eller*länk borttagen av moderatorn* så finns det inte så många diskar att välja om det är IDE (Kolla efter 3.5 tum diskar)
En 160 GB räcker gott och väll för dina behov

Om du inte vet vad du ska leta på dessa sidor så skicka ett PM så hjälper jag dig
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken hårddisk ska jag köpa?

Säkert att det är hårddisken då? Det kanske är en fläkt som låter eller/och datorn behöver rengöras invändigt.
 
Sv: Vilken hårddisk ska jag köpa?

Hmm eftersom den hårddisken är IDE så kanske det är bäst att köpa en IDE disk
Ditt moderkort kanske har stöd för S-ATA med men då måste du öppna burken och titta eller om det är en märkesdator att du skriver vad det är så kanske man kan se.

om man kollar in exempelvis *länk borttagen av moderatorn* eller *länk borttagen av moderatorn* så finns det inte så många diskar att välja om det är IDE (Kolla efter 3.5 tum diskar)
En 160 GB räcker gott och väll för dina behov

Om du inte vet vad du ska leta på dessa sidor så skicka ett PM så hjälper jag dig

160 GB? Det kommer man inte särskilt långt på skulle jag vilja säga.
TS:
Skulle satsa på typ 500GB, stödjer ditt moderkort SATA så finns det Western Digital hdd på Kjell för under 400. Har en sådan själv o den funkar bra.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken hårddisk ska jag köpa?

Man kommer en hel del med 160 GB om man bara spelar lite enkla spel på det.
Varför jag valde den var ju att det var ett ok pris för en IDE disk.
 
Sv: Vilken hårddisk ska jag köpa?

Jag öppnade den bara i dag för att kolla, trodde också det var fläktarna som lät, men det är hårddisken, fläktarna låter knappt något alls och den är dammfri inuti :) Kollade även så att det inte låg något mot fläkten eller så men det var inget utan ljudet kommer inifrån hårddisken.

Nu är jag inte där datorn är så att säga men jag ska kika i morgon, jag har för mig det är en HP-burk :o Ska kika vad det är för moderkort med.
 
Sv: Vilken hårddisk ska jag köpa?

Det är ingen märkesdator, står inget alls på den faktiskt.
Försökte titta vad det stod på moderkortet, Asus är det och det finns uttag som är märkta sata2 och sata1.
Tror varianten heter IT8712F-A, det är vad jag kan hitta i alla fall :) Eller om det är något annat som heter så, stod på moderkortet iaf.
 
Sv: Vilken hårddisk ska jag köpa?

Det är ingen märkesdator, står inget alls på den faktiskt.
Försökte titta vad det stod på moderkortet, Asus är det och det finns uttag som är märkta sata2 och sata1.
Tror varianten heter IT8712F-A, det är vad jag kan hitta i alla fall :) Eller om det är något annat som heter så, stod på moderkortet iaf.

Har du SATA är det bara att köpa en sån hårddisk från vilken databutik som helst. Vill du komma billigt undan kan du kolla på w w w . p r i s j a k t . n u
 
Sv: Vilken hårddisk ska jag köpa?

Misstänker att jag har det eftersom det finns sådana uttag? ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min laptop verkar ha gett upp för gott och nu började jag fundera på om jag verkligen behöver en ny. Det enda jag använder den till är...
2
Svar
25
· Visningar
2 954
Senast: hoppsann
·
Hästmänniskan Hej hopp allihop! Efter att ha ridit på ridskola och varit medryttare i X antal år känner jag sug på att köpa min första alldeles egna...
Svar
15
· Visningar
3 613
Senast: Kattennizze
·
Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 190
Senast: Liten
·
Hoppning Hej bukefalos! Har läst massor här inne i flera år utan att våga mig på att kommentera men nu har jag en viktig fråga som jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp