Vilken hingst till ett fullblod?

Dziwir xx

Trådstartare
Jag är helt ny i det här.. Jag har ett fullblod som jag rider fälttävlan med.
Det jag vill få fram är helst en bra fälttävlanshäst.

Stoet är litet ca 155(vill ha en häst som blir runt 160-167) e Trempolino ue Green Dancer.
Många tror inte att hon är ett rent fullblod för hennes utseende, hon går som en klocka i terrängen men i hoppning och dressyr är hon väldigt känslig för vad ryttaren gör. känslig för ryttarens sinnesstämmning.
Vad skulle ni vilja veta mer? Någorlunda bra hoppteknik och steg för ett fullblod. Tar sig fram mycket lätt i terrängen fast sin lilla storlek.
Ganska vass i huvudet men en dröm i all hantering.

Jag vill få ut av det här är en häst som har kap för * fälltävlan med ett stort mod och kapacitet i banhoppningen för där blir jag feg:) (jobbar på det). En lite lugnare häst i ridningen, stoet galopperar väldigt gärna jämt:).

Ursäkta mitt svammel:) hoppas ni förstår! Sitter med en Iphone..
 
Sv: Vilken hingst till ett fullblod?

Kanske Hip-Hop ?
Bra skalle, ger naturligtvis bra hoppning, men ger ju även gångarter.
Jag *tror* att flera avkommor gick bra på flt-breeders iår
 
Sv: Vilken hingst till ett fullblod?

Nobel brukar ge både storlek och lätthanterligt temperament till sina avkommor. Att själv sedan har egna placeringar i svår klass i både dressyr och hoppning är ju inte direkt något fel ;)

Med ett sto som ditt och din önskan om en lite större avkomma så får vara noga med att välja hingst som brukar ge lite storlek. Är ju ingen garanti men det minskar risken för att du får en liten avkomma.
 
Sv: Vilken hingst till ett fullblod?

Nu funderar jag på Hip hop, Lucky point, Nobel och Corlensky G. Grafenstolz har jag haft i tankarna men jag kanske behöver ha en väldigt bra ihoppningen och gångarter för att det kanske ska bli så bra som möjligt för avkomman.
 
Sv: Vilken hingst till ett fullblod?

Titta på Bravour också, en snygg hingst som inte bara kan hoppa utan även röra sig! Har dessutom visat upp ett mycket trevligt temperament de gånger jag sett honom.
 
Sv: Vilken hingst till ett fullblod?

Välj bort Hip Hop om du vill ha en större, jag älskar hingsten men han lämnar inte stort. Och särskilt inte med ett litet xx (det har tom hingstägaren själv sagt till mig).

Nobel tycker jag är skittråkig ;).

Bravour är trevlig, jag har själv ett sto född 2011 e honom u xx. Fin modell fast har fått lite xx-front (trots att mamman har jättebra front).

Lucky Point är bra, kan bli skarpt? Samma med Corlensky fast hoppa kan de!

Ludwigs Champion, Aerline H, Fetcher N?
 
Sv: Vilken hingst till ett fullblod?

håller med dig! Om nu Nobel är så fantastisk vart är då alla jättetrevliga, talangfulla, multitalanger?

Gillar Lucky point, men blir kanske lite mkt som du säger. O Bravour älskar jag! Tog nästan honom till bamora faktiskt..
 
Sv: Vilken hingst till ett fullblod?

Kolla på Cosmeo! Någon som har använts lite (tyvärr) är Crelido. Svår hoppning, msv dressyr. Såg himla trevlig ut i våras.
 
Sv: Vilken hingst till ett fullblod?

Åh vad det är svårt... Men Hip hop har jag tänkt bort för han är för liten.( fast jag skulle vilja så gärna)
Jag vet inte om min häst är vass, men hon är ett fullblod som tänker väldigt mycket det sägs att fullblod är väldigt smarta;-). CG skulle vara en till kandidat för han är stor och hoppar bra.
Jag har varit in på thestallioncompany är det någon som ni skulle kunna rekommendera? De är lite inriktade på just fälttävlan.
Tur att man är ute i god tid! :-)
 

Liknande trådar

R
Avel Min kompis sålde ett sto för drygt ett år sedan, och har nu blivit erbjuden att betäcka henne i år och sedan få fölet. Varken de nya...
Svar
15
· Visningar
1 288
Senast: Reperis
·
Avel Är ute och velar om hingstar till mina ston och har lite huvudbry om min 5åring, eller ja 6åring är hon ju snart. Tanken var att det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 658
Senast: QuickStar
·
B
Dressyr Hej alla! Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Min kompis har köpt ett sv. hblsto för ett par månader sedan som hon ska låta betäcka...
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp