Bukefalos 28 år!

Hingstval till fullblod

Sv: Hingstval till fullblod

Vi svarade visst samtidigt;)

Jag har inget minne av att han ska ha gått bruksprov, han har i alla fall aldrig varit godkänd.
 
Sv: Hingstval till fullblod

Nja jag studerade henne inte såå noga måste jag erkänna.. :angel: hon stod ju rätt långt bort i hagen :D

Szkopul är en intressant hingst tycker jag! Hade gärna provat honom till nån av mina men han står ju så himla långt bort :angel:
Jag tror han gör sig bra på ston med mycket xx i eller rena xx..

Mr Carrera är inte så intressant för mig, har lite mycket 88or, ett avelsto och en bebis på väg annars är jag väldigt förtjust i han.
Fast ska jag lägga mer xx på mina blir det galopphingstar eller möjligen Esteban xx.

Jag är precis som du, flyr de hingstar många vill ha :)
 
Sv: Hingstval till fullblod

Jag förstår att du inte studerade henne;)
Jag tittade inte så noga på ditt sto heller, men jag kan skylla på att hon låg ner i boxen:angel:
Favoritposition där man ser lite av hennes taskiga hållning, från hagen på stationen http://img.photobucket.com/albums/v426/Cezzan/P1010164.jpg

Jag har ju bara en timmes bilresa till Szkopul och har bor ju nästan granne med stationen så för mig gör det ingen skillnad alls.

Förstår att du redan har tillräckligt med 88:an i dina hästar. Han skulle vara intressant för mig om han inte stått på naturlig betäkning så långt bort.
 
Sv: Hingstval till fullblod

Precis så där stod hon i hagen när jag var där uppe! :D

Haha jo hon var lite trött och ynklig när ni hälsade på den lilla fröken.. Ont i fötterna stackarn!
Det blir en väldigt spännade hingst på henne nästa år, ska blir väldigt intressant och se hur det kan arta sig... *ler hemlighetsfullt*
 
Sv: Hingstval till fullblod

Haha!:D

Jag minns att ditt sto verkade ståtlig.

Kom på att Niklas också står på min lista över intressanta hingstar! Funderade på honom i år men valde bort honom.
 
Sv: Hingstval till fullblod

Efter att ha kikat på bilden av ditt sto, så tror jag nog att en vända till halmstad för att kika på Advokat vore en god ide´för dig;)
 
Sv: Hingstval till fullblod

Jo hon är rätt ståtlig, har en bild på henne utlagd här i tråden (sida 2) där hon ser rätt majestätisk ut :angel:

Niklas tycker jag också är en intressant hingst, har varit inne på honom både till mitt förra sto och till 4åringen i år.
Synd och skandal att han inte fick några ston alls i år.
 
Sv: Hingstval till fullblod

Nobel (exteriörbild någon?)

Nobels.jpg
 
Sv: Hingstval till fullblod

Jag skulle säga att han är ganska ordinär vad det gäller linjerna, dock med ett härligt muskelfyllt kors.

Han är ju av den "maffiga typen" vilket kanske lätt gör att man upplever honom som ngt kort i linjerna.
 
Sv: Hingstval till fullblod

*kl*

Någon som vet var jag hittar exteriörbild på Advokat?
 
Sv: Hingstval till fullblod

I hingstkatalogerna från 2000 och 2001 finns han ju med iallfall, uppställd.

vet inte om kan med och skanna i den och lägga upp på ett forum"bara så där"...
 
Sv: Hingstval till fullblod

Jag tycker inte han ser kort ut, men han ser lite bullig ut i och med att han är ganska välmusklad. En del blir kantiga när de musklas och är enligt min smak snyggare med lite mindre muskler.Jag tycker tex att Feliciano är snyggare NU än när han var igång som bäst. Kan inte låta bli att undra hur Nobel såg ut som 3-4 åring.
U
 
Sv: Hingstval till fullblod

Ja alltså det är så himla svårt att avgöra på en bild :smirk: hade jag letat till stora damen så hade jag tyckt att han passat suveränt åtminstone storleksmässigt.
Till denna vill jag absolut inte ta en med för kort rygg.

Däremot ska jag ju till bruksprovet, då är jag ju ändå i Skåne och ska även titta på hingsten som jag valt åt stora damen så då kanske man kan passa på och titta på Nobel också så man får se han live..
Bilder luras ju gärna :(

SÅ SVÅRT DET ÄR!!!
Bara för att ´jag lyckades med två snabba val på de andra.
 
Sv: Hingstval till fullblod

Jag tror inte att det är så svårt att få träffa Cagancho om du vill ;), han tävlas ju en hel del och det även utanför Skåne. Bara att ringa Lene och kolla vilka tävlingar som är planerade, hon borde ju ha koll. Jag blev som sagt impad av honom men det behöver ju inte betyda att du blir det.
Visst är det svårt att välja hingst, men ack så roligt! :)
U
 
Sv: Hingstval till fullblod

Jag tycker inte han ser kort ut, men han ser lite bullig ut i och med att han är ganska välmusklad. En del blir kantiga när de musklas och är enligt min smak snyggare med lite mindre muskler.Jag tycker tex att Feliciano är snyggare NU än när han var igång som bäst. Kan inte låta bli att undra hur Nobel såg ut som 3-4 åring.
U

Denna bilden har ett par år på nacken, Den användes när han var nygodkänd som 5-åring. Så lite har han klart ändrats.
 
Sv: Hingstval till fullblod

Denna bilden har ett par år på nacken, Den användes när han var nygodkänd som 5-åring. Så lite har han klart ändrats.

Jag tycker absolut han ser fin ut och trodde faktiskt att han var äldre på bilden. Det är en välmusklad herre som nog, på grund av alla muskler ser ut att vara grövre än han egenligen är. Kan vara att jag har fel, dessutom brukar ju foto lägga på ett par kilo (iallafall tycker jag det ser ut så på foto på mig ;)). Jag tycker inte det ser ut som han är kort i ryggen, utan av en mycket trevlig modell, och jag har bara hört gott från folk som träffat avkommor. Tror han är värd ett besök.
U
 
Sv: Hingstval till fullblod

Aerline går bort av personliga skäl.
Avkomman ska, om det blir ett sto, behållas för framtida avel och Aerline är inget jag vill ha i mina avelston.


Intresasnt men varför inte airline? Har tänk själv lite på honom och vill gärna veta varför du väljer bort honom.
 

Liknande trådar

Avel Länk till ASVH: http://www.asvh.se/nyheter_behallare/avelsindex-2012-klara Hoppningen domineras av Indoctro, Contendro, Cardento...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
10 158
Senast: Fenestra
·
Avel Behöver lite råd, nya tankar och tips om hingst till mitt sto e Cortez- Amiral- Nepal. Hon själv är visad som treåring med 998678 och...
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: cirkus
·
W
Avel Mitt sto e.Quite Easy behöver en hopphingst som ger storlek och bra temperament i första hand, jag tror jag blir galen snart efter allt...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 901
Senast: Witzippa
·
M
Avel Tacksam för förslag på hingst! Funderar på att betäcka i år men vet inte riktigt med vad. Har inte hittat ngn som känns riktigt klockren...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 801
Senast: Myran00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp