Vilken hjälm är vad?

Morran

Trådstartare
Satt och funderade lite på det här med hjälmar efter att ha läst lite trådar.
De flesta nya, mer tekniskt avancerade hjälmarna anses ofta vara "hopphjälmar", som GPA, Charles Owen JW osv.
Eftersom jag själv är dressyrryttare funderar jag på vad jag "får" ha (rent estetiskt mao) på tävlingsbanan. Har en CO- showhat. Men den tillverkas inte längre. Inte showjumpern heller. Och champion ser man ut som en svamp i.
Kort sagt, det verkar inte tillverkas snygga "dressyrhjälmar" längre, så vad fan gör man när det är dags att byta hjälm? Ska panta burkar och dyka upp med "flugan" på banan till våren... :devil:

Sv: Vilken hjälm är vad?

Hatt givetvis :D
Eller en sammetshjälm från Börjes :angel:

haha. :D
ta flugan du, du kommer vara hetast på banan!

Jag är dressyrryttare men skulle nog ändå vilja ha en CO Hampton med läderhakband.
COBFSJ20.gif

Men sedan finns det ju en CO hjälm vars modell heter Rider 2000
kostar drygt 1200:- och ser helt ok ut som dressyrhjälm tycker jag.
CORH2s.jpg

Jag gillar Hampton, men när jag skulle köpa en så ville de inte ta hem en åt mig, eller de kunde sa de, men då skulle jag få betala 3000 för den :eek:

Har faktiskt kikat lite på dessa. Men de ser konstiga ut i formen tycker jag. Superlånga bak och korta framtill. Kanske bara är bilderna? Nån som sett i verkligheten och kan jämföra med de äldre modellerna?

OJ! Sncka om att ta i! :eek: :crazy:
Min Showhat gav jag liksom under tusenlappen för när den var "inne" :p, visserligen är ju läderhaksbandshjälmarna dyrare men t.ex. så har ju showjumpern sålts ut billigt för halva priset typ..

Vet inte vad en Hampton ligger på här i Swe men t.ex. på frogpools hemsida så kostar ju hjälmarna dryga 1400:-, visserligen blir väll frakten osv. dyrare men det kan det ju vara värt..

Ibland inser man vad mycket det är överpriser på här i sverige. :crazy:

Mm, men det var nog för att de ville att jag skulle köpa JWn för 2800 direkt istället för att tvinga dem beställa hem en hampton :p
Har för mig att de finns på Equinet för typ 2000 så jag ska nog köpa en sån när jag sommarjobbat.

Jag har sett en Hampton i verkligheten. En tjej hade den på tävling som jag var på. Den var supersnygg!

Jag tror inte bilderna är rättvisa. För jag har för mig att Showhaten såg ut ungefär likadan när jag såg den på bild innan jag hade sett den i butik.

Och jag har sett andra bilder på Hampton också som jag tycker gör att den ser mer "rättvis" ut. Tror det liksom är själva vinkeln osv. som man tagit bilden ur, och placerat hjälmen ur etc.

3495 kr såg jag den för. Men jag var så sjukt ful i den så jag köpte den inte. Ska köpa en sån eller en Hampton när jag (suck) sommarjobbat :p

Den kostar typ 4.700 kr hos oss. Men sett den på flera ställen för över 11.000 kr! :eek: .

Hjälp!
Jag ångrar att jag inte köpte någon där, då hade jag råd men nu har jag köpt annat för pengarna :p

Den där andra GPA hjälmen som Lund och MMB rider med kostar ju 12.400 kr, hade de tänkt att Speed Air "flugan" skulle ligga i samma prisklass?
Och - NEJ. Jag har inte tittat fel, stod det namnet på prislappen på hjälmen. :crazy: .

Mysko. Men om man kollar på Calevo.com så ligger priset där på ca 379euro och på en fransk sida på 404 euro.

Liknande trådar

Utrustning Då var det dags för en ny hjälm då den gamla överskridit sitt "bäst före-datum" på tok för mycket. Nu velar jag mellan de olika...
Svar
18
· Visningar
3 921
Senast: Nomina
·
R
Hoppning Köpte en gpa limited edition i somras, då var den trång men nu har den blivit alldelles förstor, har testat att lägga i ilägg men inget...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: Jordgubbsskit
·
C
Utrustning Jag håller på att uppdatera min tävlingsutrustning och har lite problem med att hitta allt... Min hjälm börjar bli sliten så det är dags...
Svar
17
· Visningar
1 258
Senast: Salinero
·
Utrustning Ska snart köpa ny hjälm då min senaste är förbrukad... :( Vet dock inte om den tog någon skada men vågar inte chansa, den har fått en...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skrotvärde bil
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur