Bukefalos 28 år!

Vilken höjd??

Sandrahorse99

Trådstartare
Hej! På min ridskola ska det vara en hopptävling om ca 2månader.
Jag har börjat funder lite på vilka två hästar jag helst vill ha min första jag vill ha är nog Sultan en liten d-ponny eller c-ponny vet ej. Och den andra är Kalinka en maxad D-ponny hon är väldigt duktig på att hoppa men är väldigt het.. Jag har klarat av henne väldigt bra men är lite orolig ifall jag inte skulle klara av henne? :/ men hon är min favorit och jag vill verkligen börja tävla med henne!!! :/ jag vill ju att kalinka ska väljas som först men eftersom jag vill hoppa helst höjderna mellan 60cm och 70cm men jag tror inte jag klarar att hoppa en bana på 70cm med Kalinka. Så jag tycker inte det är sån bra ide att hoppa högre. Så jag tänkte kanske sänka höjderna på 50-60cm och ta kalinka på första sen Sultan på andra :) eller hur skulle ni välja??? :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
596
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 584
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 248
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp