Vilken iPhone?

Bukefalos 30 år!

kolblakkur

Trådstartare
Min iPhone 11 börjar ge upp så jag behöver se mig om efter en ny telefon. Jag hatar high tech grejer men vill samtidigt inte behöva byta telefon om ett par år igen.

Tror ni att en iPhone 15 kan hålla till 2031 (fick f.ö ett tryck över bröstet när jag skrev årtalet 😅)? Den släpptes 2023 som jag förstått det. Eller är det lika bra att bita i det sura äpplet (pun!) och ta en iPhone 17?

Jag har precis bytt från en iPhone SE till en iPhone 15. Hade en låååång konversation med co-pilot om vilket telefon jag skulle ha och landade i att 15 passar för mina behov 😁
Mina behov är typ vettig kamera, bra batteri och utrymme, klara av stallivet och inte för dyr. Telenor försökte såklart sälja på mig en 17 iaf men jag blev irriterad och bytte operatör.

Jag kan tyvärr inte svara på om den kan hålla till 2031, men skulle jag tänka att jag skulle ha den så länge skulle jag iaf ta den med 256 GB, det är ofta utrymmet som brukar bli tight för mig efter typ 3 år. Vet inte hur det är med Apples uppdateringar, dom kanske inte funkar om telefonerna är alltför gamla?

Bara använt telefonen ett par dagar men är än så länge nöjd och det är en enorm uppdatering från min SE som jag haft i drygt 3 år.

Jag gick från 11 Pro till 16 i vintras. Var egentligen sugen på 15, men just då hade de inga i lager så 16 fick det bli! Nu minns jag inte exakt hur priserna såg ut, men 16 var ändå ett ordentligt snäpp billigare än 17 och jag räknar iskallt med att den håller minst 5 år. Min 11 Pro höll väldigt bra i sina 5 år, hade säkert kunna pusha lite längre med den egentligen.

Liknande trådar

• Spräckt skärm Iphone!
  • Byta från Samsung S3 till Iphone

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Valvaka!
  • Balkong 2026

Barn

Hund

Katt, Andra Djur