Har länge varit mkt skeptisk till Hempflings karraktärer. Men av olika anledningar börjar jag öppna ögonen för dem en aning och satt nu och försökte komma fram till vilken karraktär min häst skulle kunna vara. Upptäckte att detta är svårare än jag trodde och det jag kom fram till var inte alls vad jag tänkt från början.
Men det skulle vara intressant att höra vad ni tycker/tror.
Vill påpeka att jag inte på ngt sätt tror att detta med de 26 karraktärerna är regler och ramar, jag vet inte heller hur man använder sig av dem eller om det ens går. Utan att det snarare är en vägledning in i Hempflings sätt att bedömma hästen. Men ändå vore det intressant. Jag är själv lite förbryllad över min nya nallebjörn.
Om ngn annan också vill ha fundringar kring sin häst kan ju han eller hon också dela med sig av bilder. Jag kommer nog inte att kunna tillägga mycket men det kanske finns andra som kan. Jag tycker att det kan vara en intressant observation, ffa som jag själv inte förstår mig på detta helt och fullt.
Har inte så många bilder på min häst än, men dessa tror jag är de mest tydliga.
Ngn som vågar sig på att bedömma hans karraktär?
Men det skulle vara intressant att höra vad ni tycker/tror.
Vill påpeka att jag inte på ngt sätt tror att detta med de 26 karraktärerna är regler och ramar, jag vet inte heller hur man använder sig av dem eller om det ens går. Utan att det snarare är en vägledning in i Hempflings sätt att bedömma hästen. Men ändå vore det intressant. Jag är själv lite förbryllad över min nya nallebjörn.
Om ngn annan också vill ha fundringar kring sin häst kan ju han eller hon också dela med sig av bilder. Jag kommer nog inte att kunna tillägga mycket men det kanske finns andra som kan. Jag tycker att det kan vara en intressant observation, ffa som jag själv inte förstår mig på detta helt och fullt.
Har inte så många bilder på min häst än, men dessa tror jag är de mest tydliga.

Ngn som vågar sig på att bedömma hans karraktär?