Vilken komediserie ska jag se?

ÄLSKAR denna! Började se den när jag bodde i London och en morgon när jag kom ner satt han som spelade Nathan i mitt kök!! Visade sig att han kände min lägenhetskompis. Superstarstruck!
Och en av anledningarna till att jag nu följer umbrella academy :)
Men gud vad random, jag hade också blivit starstruck! :D
(Älskar både misfits och umbrella academy)
 
Tipsar om The duchess på Netflix, med briljanta Katherine Ryan :love: brittiskt, kvickt, roligt och skruvat. Enda dåliga är att det bara finns en säsong än så länge!
 
Cuckoo e helt tokigt roligt, Modern family också en klar favorit, älskar alla ordvitsar i serien. Jack Whitehall" travels with my father " som någon nämnt är klart underhållande :) alla finns på Netflix
 
Åh helt missat att borderline fanns på Netflix!
Om du har någon annanstans att titta på serier så gillar jag GameFace med Roisin Conaty.
Fleabag är ett måste.
The Duchess som finns på Netflix är grym.
The IT crowd på Netflix om du inte sett den!!!
 
Kan ju tipsa i min egen tråd om serier jag sett som jag tyckt var bra - om nån annan behöver inspiration!

Space force - såååå kul, smart och bra. Total parodi på trumps usa, handlar om en militär som blir förflyttad till en ny rymdanläggning, utrustad med spioner, korkade medarbetare mm. Med chefen från amerikanska Office i huvudrollen.
After life - skrattade så jag grät när jag såg denna. En journalist på en lokaltidning vars fru har dött och hur han hanterar eller inte hanterar det. Chefen från brittiska Office i huvudrollen (anar vi ett tema här? :D)
The unbreakable Kimmy Schmidt - en kvinna som blivit kidnappad och levt i en bunker halva sitt liv blir fri och flyttar till storstan. Mycket roliga populärkulturreferenser och väldigt skruvat. Ännu en Office-karaktär (Erin) i huvudrollen.
 
Catastrophe är kul (skrattade så jag grät) och så gillar jag den Aisling Bea's This way up.
 
State of the union är ett måste också. Chris O'dowd och Rosamunda Pike spelar ett gift par som ska gå i terapi. Klockren. Allt utspelar sig på samma pub och man får följa deras samtal inför deras terapitid. Sett om den ett antal gånger.
 
Om en tycker att alla serier som nämts är pinsamt dåliga. Vilka ska man då se?

The Office gillar jag.

Vilken Office? Jag tänker att du kan se annat som skådespelarna har gjort. (Text after life om du gillar brittiska Office eller Space force om du gillar amerikanska). Eller dyk in i SNL och se vilka komiker du gillar - de flesta där har ju gjort mycket tv :)
Parks & rec ligger högt på min lista, har sett den flera gånger.
 
State of the union är ett måste också. Chris O'dowd och Rosamunda Pike spelar ett gift par som ska gå i terapi. Klockren. Allt utspelar sig på samma pub och man får följa deras samtal inför deras terapitid. Sett om den ett antal gånger.
Ja den var superkul! Annorlunda take på det hela vilket jag gillade :)
 
Om en tycker att alla serier som nämts är pinsamt dåliga. Vilka ska man då se?

The Office gillar jag.
Många av de serier som nämnts är ju väldigt nischade skulle jag vilja säga.

Är det Gervais du gillar? (Jag klarar själv inte av brittiska the office p.g.a. pinsamheten.)
 
Många av de serier som nämnts är ju väldigt nischade skulle jag vilja säga.

Är det Gervais du gillar? (Jag klarar själv inte av brittiska the office p.g.a. pinsamheten.)
Jag vet inte vad skådespelarna heter. Men jag gillar båda lika mycket ungefär.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp