Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

usch nej, svart läder på fux är fult som stryk, blir inte vackrare av att det är en dressyrsadel... :crazy: blir alldeles för hårt! man ska inte ha ljusbrun i dressyren men mellan-mörk brun går bra, om hästen klär den färgen bättre.

Håller med! Givetvis rätt bruna färg på fuxen. Brunt, typ london, på en svart häst är också väldigt snyggt. Skärmar av lite på något vis och ser mjukare ut för ögat.

En brun häst med svart man/svans passar bäst i svart då det blir mjukt för ögat.

En vit häst ska också ha brunt medans en grå häst kan använda svart.
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Jag gillar ljust läder på min svarta, inte så jätteljust men iaf! Är ju inte mörkbrunt.

9543498.jpg
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Har du sett mr brink? på sin snygga fux med BRUN sadel o träns.....

inte behöver man ha bruna stövlar och kavaj för det! även om väldigt många dressyrryttare har bruna stövlar till vardags (jag också).

Jag ger blanka FAN i Mr Brink å hans BRUNA grejer, JAg tycker det är FULT! det är MIN åsikt! Om så sen hela världseliten rider med bruna grejor, struntar jag i, jag tycker det är FULT!
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Så extremt snygg:D SHIT! Bilden i vattenhindret, med bruna grejor:D Damn it vilken läckerbit:D Sån häst vill jag också ha:o Grymt fin iaf:D
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Hej!
Men en tigrerad då? Jag tycker svart är snyggt på allt, brunt kan se smutsigt ut.
På min tigrerade hade jag svart, det var snyggt. Hon var fux med vitt på baken- det var inte jobbigt att titta på. Svart på fux är snyggt.
Jag tycker att svart på mörkbrun är snyggt, annars synns inte sadeln riktigt och det tycker jag ser konstigt ut!:banana:
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Jag ger blanka FAN i Mr Brink å hans BRUNA grejer, JAg tycker det är FULT! det är MIN åsikt! Om så sen hela världseliten rider med bruna grejor, struntar jag i, jag tycker det är FULT!

Hej!
Alla har väl rätt till sin åsikt men bara för att någon inte tycker det samma som en själv behöver man inte använda grova ord.
Ta det lugnt!
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Hej!
Alla har väl rätt till sin åsikt men bara för att någon inte tycker det samma som en själv behöver man inte använda grova ord.
Ta det lugnt!

Jag yttrade bara min åsikt innan, någon ens pratade om Brink.. Precis som att jag inte får tycka att det är snyggast med svarta grejor, bara för att brink har Bruna? Så upplevde jag det, å så svarade jag! problem med det ni andra?
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Jag skrev inte ens till dig, kolla igen så ser du att jag svarar nyponros.... Om att man inte måste ha brun kavaj osv bara för att man har brun sadel.
:smirk:
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Brunt (chokladbrunt). På svettfux. Själv har jag svart, eftersom sadeln är svart, men jag vill ha brunt!!

Svart på riktigt orange fux.
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Din mörkbruna häst, ser precis ut som min häst!:rofl:
Dom kunde vara tvillingar!:D
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Fux - läder som går i samma färg som hästen, så att det smälter in. Typ oak alltså.
Svettfux - samma där, det ska smälta in!
Svart - oxblood :love:
Mörkbrun - passar i nästan allt... Men svart eller choklad är snyggt.
Brun - jag såg en brun häst med honungsfärgad utrustning och det var :d
Skimmel - beror på vilken skimmel... Gråskimmel? Flugskimmel? Det är det som avgör! :idea:
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

Fux - ljusbrun/rödbrun
Svettfux - chokladbrun
Svart - svart
Mörkbrun - svart
Brun - mörkbrun
Skimmel - svart
 
Sv: Vilken läderfärg passar bäst på respektive häst?

London på en svart häst blir sannerligen inte mjukare för ögat. Svarta hästar ska ha svart, inte brunt. I någon nyans.
 

Liknande trådar

Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: Wera
·
H
Utrustning Hej alla! Jag vet inte vart jag ska vända mig, så jag hamnade här! Dagens i-lands problem: Kan man ha brun (mörkbrun) utrustning på en...
2
Svar
22
· Visningar
9 652
Senast: Pallen
·
S
Utrustning Nu står jag i valet och kvalet och ska bestämma vilken färg jag ska ha på lädersakerna till min häst ;) (i-landsproblem jag vet...) har...
Svar
3
· Visningar
1 331
Senast: svampbobbis
·
Hej
Utrustning Jag behöver hjälp! Jag gillar verkligen ljust läder tex. fudge. Men kan man ha det på en skimmel? Riktigt vit skimmel.... Har haft...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: Bisquit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp