Bukefalos 28 år!

Vilken personlighetstyp är ni?

Jag blev ESFJ-A (folklig verkställare, märklig "titel") och det stämmer naturligtvis väldigt bra. Mestadels extrovert, extremt principfast, organiserad och alldeles för mån om hur folk i min omgivning mår/tycker/känner.

Tycker dock också att många av frågorna blev helt tokiga på svenska, som till exempel den här: "Du tycker om att gå på sociala events där du kan vara uppklädd eller spela något slags rollspel." Innan jag kom till biten om rollspel tänkte jag "ja, absolut!" men när jag kom till biten om rollspel insåg jag att "uppklädd" var en direktöversättning av engelskans "dressed up", alltså utklädd. 🙄
 
Tycker dock också att många av frågorna blev helt tokiga på svenska, som till exempel den här: "Du tycker om att gå på sociala events där du kan vara uppklädd eller spela något slags rollspel." Innan jag kom till biten om rollspel tänkte jag "ja, absolut!" men när jag kom till biten om rollspel insåg jag att "uppklädd" var en direktöversättning av engelskans "dressed up", alltså utklädd. 🙄

För såna som mig är det ingen skillnad att vara utklädd till morot eller uppklädd med klänning och hela alltet. Känner mig precis lika obekväm i bägge :D
 
För såna som mig är det ingen skillnad att vara utklädd till morot eller uppklädd med klänning och hela alltet. Känner mig precis lika obekväm i bägge :D
Och jag känner mig ungefär lika bekväm i båda delar, men min brist på kreativitet ställer till det när det kommer till utklädnad. Det säger väl också en del om min personlighet antar jag... 🙄
 
Jag blev ESFJ-A (folklig verkställare, märklig "titel") och det stämmer naturligtvis väldigt bra. Mestadels extrovert, extremt principfast, organiserad och alldeles för mån om hur folk i min omgivning mår/tycker/känner.

Tycker dock också att många av frågorna blev helt tokiga på svenska, som till exempel den här: "Du tycker om att gå på sociala events där du kan vara uppklädd eller spela något slags rollspel." Innan jag kom till biten om rollspel tänkte jag "ja, absolut!" men när jag kom till biten om rollspel insåg jag att "uppklädd" var en direktöversättning av engelskans "dressed up", alltså utklädd. 🙄
Ja, det svenska var skitdåligt översatt!
 
Myers - Briggs är pseudovetenskap. Tycker man att man har användning av testresultatet är det jättebra men det vilar inte alls på någon vetenskaplig grund.

Jag gjorde det svenska testet här och fick INTP-A, "Logiker". Och visst det som står där stämmer väl för all del, men jag misstänker att flera andra resultat skulle stämma lika bra. Jag tror också att mina svar skulle kunna diffa en del om jag gjorde testet bara med några månaders mellanrum, vilket skulle kunna placera mig i en helt annan personlighetstyp.

Jag har blivit anställd på jobb där anställningsproceduren inneburit både personlighetstest(minns inte om det var M-B eller någon annan sort, olika psykologiska profiltester och intelligenstester). Rent krasst kanske man sållar bort de värsta avarterna genom skrivna tester, men utifrån vad jag sett är det extremt trubbiga verktyg i en anställningsprocedur.
 
Gjorde testet igen och blev logistiker. Stämmde inte alls in. "Stor pliktkänsla" tveksam till det, självklart tar jag hand om djuren så mycket jag kan men inte mer än så. "Säger logistikern att den ska göra något gör den det" ja, om jag vart med och bestämt. Men jag är dålig på att ta order och undrar ofta varför jag ska göra det, är det inte något jag tycker är roligt vill jag ha en ordentlig förklaring till varför det är nödvändigt att göra. "Föredrar ofta att arbeta ensam eller tydligt högre uppsatt av en hiarki så att den vet att den kan lita på dem andra" jag vill inte vara med i en hiarki, och vet inte varför man skulle lita på andra mer för att man är högre uppsatt?

Bara 90% introvert också, känner mig inte 10% extrovert.

Det här är nog ett lite roligt test, men det fungerar nog bara på vissa
 
Jag har gjort testet flera gånger och ändrat på svaren så att jag skulle hamna i olika grupper. I kommentarerna till resultatet så har jag känt igen mig i flera saker och i andra saker inte alls. Tycker inte att någon passade mig bättre eller sämre utan det var jämt fördelat. Jag jämför då med det svar jag fick när jag ”svarade rätt”. Hamnade för övrigt i den vanligaste gruppen. Så skönt att man är normal :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp