Vilken ras är din hund vs vad folk tror/gissar.

Floyd har både fel färg, fel form på öronen och är för smal/musklad :D
Fast i helgen var det faktiskt en som trodde att han var en slimmad utställningslabbe :laugh: "Han är ju så jäkla grov i fronten!"
Min lille spinkehund liksom. Haha.
Haha samma här! Benji har ju ett felvänt öra, folk blir superförvirrade :laugh:
Sen är han ju också typ 90% ben. Han är så jäkla hög i manken. 61 cm.
 
Oj, han är stor!
Floyd är liten, 55,5cm i manken och typ 25-26kg :D
Det roliga är ju att han har ju inte direkt massan att matcha den där mankhöjden :rofl: Floyd är ju snyggt byggd!
Försökte hitta någon bra bild som visar hans kropp.. Men majoriteten av mina bilder på honom ser ut såhär :cautious:
24993651_10209917026830363_3069672571801658962_n.jpg
 
Haha - den här tråden får mig att tänka på när jag för många år sedan bodde i lägenhet i en av våra större städer och hade en cairnterrier. Ingen jättestor hundras, och eftersom han dessutom var en inte helt färdigvuxen unghund vid tillfället var han VERKLIGEN ingen stor hund... I samma trappuppgång som jag bodde en MYCKET hundrädd dam. Hon brukade undvika att åka hiss med oss pga hundrädslan, men den här dagen tog hon mod till sig och gjorde det. Jag stod längst in i hissen med hunden bredvid mig, sittandes helt stilla (jag visste ju att hon var rädd så hade verkligen koll på hunden). Damen ser verkligen vettskrämd ut, men skall väl ändå försöka konversera lite och klämmer fram: "Är.... är det en ROTTWEILER?" :D:D:D Jag hade liiiite svårt att hålla masken, kan man väl säga...
 
Min harlekin grand danois (91 cm i manken) blev ofta misstagen för att vara en dalmatiner, några har även gissat på pointer och bulldog.
Min kompis hade en svart grand danois och flera gånger fick vi höra när vi mötte barn: "Där kommer en dalmatiner och en vanlig svart hund."
 
Kom på en gång i våras när jag gick med mina två dvärgschnauzrar och sambons whippet. Vi möter två killar i 8-års åldern. Den ena killen till den andra i en mycket fascinerad röst: ”Kolla vad lång den är. Och smal. Och lååång. Och smal. Så låååång!”
Ja, att en Whippet kallas för smal är ju inget ovanligt. Men lång? Jag vet inte riktigt :laugh:
 
Detta är för det mesta nån slags blandras, ofta med schäfer i, alternativt en myyycket gammal hund av okänt urspurng. Den vanligaste kommentaren är "ja, men vad är han MER än collie?" :cautious:

Inget mer. Långhårig collie bara. Men det brukar folk ha väldigt svårt att ta in.

sidan.jpg
 
Kom på en gång i våras när jag gick med mina två dvärgschnauzrar och sambons whippet. Vi möter två killar i 8-års åldern. Den ena killen till den andra i en mycket fascinerad röst: ”Kolla vad lång den är. Och smal. Och lååång. Och smal. Så låååång!”
Ja, att en Whippet kallas för smal är ju inget ovanligt. Men lång? Jag vet inte riktigt :laugh:

:laugh:
Blandraser mellan olika vinthundar kallas visserligen longdogs. :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
6 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp