JosseMandy
Trådstartare
Funderar lite grann på vilka raser som skulle kunna passa mig vid nästa hundköp (inte aktuellt i dagsläget men jag vill hinna läsa in mig ordentligt i rasen och linjer). Har ett par raser som jag finner extra intressanta men vill även veta vad ni tycker.
Ska vara en tränings- och tävlingskompis i:
- Lydnad
- Spår (vilt- och personspår)
- Sök
- Rapport
- Agility
Övriga saker som eventuellt kan vara av intresse är treibball (beroende på individen) och jag vill troligtvis prova på skydd.
Storleksmässigt ingen jättestor hund, men är öppen för alla förslag.
När det gäller pälsvården, ingen hund som kräver borstning varje dag även om man gärna borstar ganska ofta.
Motionsmässigt, kanske 2-3 h en vanlig dag, ingen ras som kräver jättemycket mer än så. (Tiden är exklusive hjärngympa/träning, alltså ren motion.)
Vilka raser ska jag kolla extra på tycker ni?
Ska vara en tränings- och tävlingskompis i:
- Lydnad
- Spår (vilt- och personspår)
- Sök
- Rapport
- Agility
Övriga saker som eventuellt kan vara av intresse är treibball (beroende på individen) och jag vill troligtvis prova på skydd.
Storleksmässigt ingen jättestor hund, men är öppen för alla förslag.
När det gäller pälsvården, ingen hund som kräver borstning varje dag även om man gärna borstar ganska ofta.
Motionsmässigt, kanske 2-3 h en vanlig dag, ingen ras som kräver jättemycket mer än så. (Tiden är exklusive hjärngympa/träning, alltså ren motion.)
Vilka raser ska jag kolla extra på tycker ni?