Bukefalos 30 Är!

Ja detta Àr vÀl inte min egen Äsikt men som redan konstaterats i andra trÄdar sÄ verkar det vara mer pÄ allvar, sÀkerhetstÀnket Àr högre och förÀldrar idag vill att deras barn ska ha det enklare Àn de sjÀlva.
SÄ det var mer ett krasst konstaterande att Àven om man VILL att russ ska vara attraktiva pÄ marknaden och anser att de Àr utmÀrkta för barn att lÀra sig rida pÄ sÄ ser det nog inte riktigt ut sÄ.
Fast barn verkar i sÄ fall ha bÀttre smak Àn förÀldrar? PÄ min ridskola Àr de helt galna i ett litet russ med en rÀv bakom örat (en mycket liten snÀll rÀv), de Àlskar hela ponnyn med rÀv och allt alldeles extra mycket.

(Sedan tÀnker ju jag spontant att det mÄste vara sÀkerhetstÀnk att lÀra sig allting tillsammans med nÄgonting ganska litet? med en liten rÀv. IstÀllet för Äka litet och sedan vara tvungen att lÀra sig det senare pÄ nÄgonting som Àr stort och vÀldigt reaktivt? och kanske inte har en rÀv utan Àr bara lÀttstressad?

Senast Àndrad:
SÄg nyss att connemara ökat vÀldigt mycket i betÀckningssiffror 2025. De Àr smidigare att avla pÄ Àn mÄnga andra ponnyraser eftersom flera hingstar gÄr pÄ TAI.

Finns nog allt inga andra raser Àn swb och travare som faktiskt mÄr bra av fri tillgÄng. Ett alternativ kan kanske vara att ha ET-ston?

Liknande trÄdar

• Vilken ras?
  • Framtida hundras?
  • Vilken handvĂ€skhund ska min man ha?
  • Hundras? Spetshund eller vĂ„ga testa annan hundtyp?

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12