Vilken ridhjälm är skönast och snyggast?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare foldar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 12 413
Sv: Vilken ridhjälm är skönast och snyggast?

Jag tycker att GPA Speed Air lätt är snyggast!! Funderar också på JW hjälmen men den har dålig ventilation,. så GPAn är nog skönare..ska själv köpa en ny o då ska jag köpa GPAn:D:love: Har nu en IRH som funkat bra i 4 år, men dags för byte!!

IRH är jättesköna och sitter som smort på mitt huvud. GPA speed air är fräcka har dock aldrig testat en. John Whitaker hjälmen är inte så skön tycker jag. Fick prova en och blev inte förtjust. Men smaken är som baken! ;)

... en hjälm på sommaren och en på vintern?

Pikeur GPA speed air är jättesnygg tkr jag :banana:

LÄTT! Den nya MIPS säkerhets hjälmen som bla visades under gbg horse show. De kommer strax ut till de som betällt dem!

Nej båda hjälmarna går att använda både sommartid och vintertid. Men jag köpte min speed air nu inför sommren, men kommer självklart variera med JW i vinter då den oxå är så snygg, men jag tycker att den blir så äcklit varm nu på sommaren.

*KL*

JW och GPA är det som gäller.
Gillar även Albanesse(stavning??) !

vart kan man köpa en Charles Owen John Whitaker-hjälm? :)

Jag har en JW och jag är supernöjd med den:love::)

KL

MIPS helt klart !!!
Vad sägs om att ta ut innerfodret och TVÄTTA det?? ganska så skönt att ha en fräsh hjälm inuti.
Förutom då att den marknadsförs som den absolut säkraste hjälmen på dagens marknad.

Senast ändrad av en moderator:

KL

MIPS helt klart !!!
Vad sägs om att ta ut innerfodret och TVÄTTA det?? ganska så skönt att ha en fräsh hjälm inuti.
Förutom då att den marknadsförs som den absolut säkraste hjälmen på dagens marknad.

har du en mips-hjälm? när köpte du den?

jag har en JW charles Owen den är snygg men är varm på sommaren men GPA speed air tyckte jag ett tag var fula:p, men nu tycker jag att de är helt okej, plus att de har bra ventiltion .. ;)

Senast ändrad av en moderator:

kl

Jag köpte en blå JW igår :)
Är suoernöjd med den trorts att jag bara har ridit 2 gånger med den..

Kl.

Men en hjälm ska väl framförallt vara skön? JW sitter ju som en sugpropp på huvudet :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 412
Senast: Silje
·
Utrustning Vad är bäst av islands- eller dressyrsadel? Hittade en gammal sådan här tråd men med ganska få svar och hade gärna velat ha nya åsikter...
Svar
6
· Visningar
269
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter en ny ridhjälm då den jag har nu har alldeles för dålig ventilation! Min upplevelse är att många...
Svar
3
· Visningar
518
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka