Vilken sadel skall jag välja?

Fendi

Trådstartare
Jag har ett AKUT problem! På torsdag börjar mina ridlektioner. Jag har inte ridit engelska lektioner på flera år och nu är det så att min sadel inte passar min nya häst. Jag har en Kieffer Aachen som jag ÄLSKAR! Men den har normal bom och det passar inte mitt halvblod.
Jag vet att man kan värma om den men vart och vad kostar det? Hur mäter man hästen för att veta hur mycket den skall värmas? Finns det någon annan modell som liknar den men som är i "rätt stl. dvs. vid bom ( tror jag) VILKEN DJUNGEL!!::confused:
Jag rider western annars så på dressyrlektionerna så kan jag ha westernsadeln men antagligen så skall vi hoppa var 3:e lektion.

HJÄLP!!
 
Sv: Vilken sadel skall jag välja?

jag har en albion hopp sadel med vid bom iumed att min häst har en väldigt markerande manke, den är jätte skönoch jag bara älskar den ... kostade dock 16.000 kr....
 
Sv: Vilken sadel skall jag välja?

Ring Stenbergs Läder i Stockholm ,så kan de hjälpa dig med ev omvärmning av bommen och hur du går till väga!
Kostade 700-800:- för några år sedan.
 

Liknande trådar

Utrustning Alltså, jag söker en sadel med - böjd bom - hög och lång manke - bredd normal mot vid (jaa, säger inte så mycket med alla dagens sadlar...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: WBanna
·
Western Svart med mässingsdetaljer (eller bara svart) Skall passa ett halvblod, hyffsat normal i ryggen (brukar ha 17, normal mot vid bom i...
2
Svar
30
· Visningar
6 661
Senast: sthu
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 146
Senast: Liten
·
Utrustning Hej, Nu har jag läst många trådar om akademiska sadlar men inte riktigt fått svar på de funderingar jag har. Jag vill skaffa en...
Svar
11
· Visningar
4 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp