Vilken sadel söker jag?

Sv: Vilken sadel söker jag?

Dom är sjukt bekväma dom där sadlarna. Testade en sån till min som jag blev kär i direkt men den passade inte riktigt tyvärr.. Så istället fick det bli en Crates Reiner 4525 equifit :love:

IMG_2508_zps59eefb7b.jpg


Den andra jag hade var en Billy Cook. Kommer inte ihåg siffrorna på den, den var rätt bekväm men gav en fruktansvärt dålig sits O_o
 
Sv: Vilken sadel söker jag?

Den var ju inte så hemsk i början när jag hade den, men ju mer hästen breddade sig och när sadeln började ligga sämre så blev det bara värre och värre.. I pleasuresadlar får man ju en väldigt fin och lodrät sits. Vad är det du är ute efter för modell?
 
Sv: Vilken sadel söker jag?

Jag vet inte riktigt, en rejäl sadel med rejält horn och bra sits! Man skall kunna rida ut och sitta riktigt stadigt även om det innebär klättring, nerför, stegringar & bockningar... ;)

Hon har ju en Prestige Paris, 33, 17 till vardags om det säger något? O_o
 
Sv: Vilken sadel söker jag?



Sån typ?
Den är underbar, man sitter kanon och har ett horn att hålla i om hästen bockar. Och rejäl är bara förnamnet, den väger nästan 20 kg :angel:
En äldre Simco, minns inte modellnamn/nummer..
 
Sv: Vilken sadel söker jag?

Min spontana tanke var OH YÄÄÄÄ nu snackar vi, SNYGG! :D

En sån skulle absolut kunna vara något förr oss!
 
Sv: Vilken sadel söker jag?

Såhär ser donnan ut! Jag tycker att hon är ädel men ändå rejäl, ingen tanig tjej inte! (Även om hon inte har speciellt mycket ridmuskler nu då hon som sagt har vilat i ca 1 år)

Jag tycker inte att hon är så speciellt stor, runt 165-170cm någonstans, men alla som ser henne för första gången eller bara ibland tycker att hon är riktigt stor och rejäl, är man hemmablind eller vadå! ;):D:love:

181226_10151593864538180_888841763_n.jpg
 
Sv: Vilken sadel söker jag?

I westernkretsar är hon jättestor. En quarter jag hade var 161 och sågs som väldigt stor. 150-155 är mer "normalstorlek" på westernhästar
 
Sv: Vilken sadel söker jag?

:crazy:



;):D


Låter bra, kanske blir lättare att hitta en sadel då! Eftersom att många verkar ha sadlar som är lite för långa och breda (Som skäl till att dom skall säljas då alltså) så kanske det är ett + för oss! :p
 
Sv: Vilken sadel söker jag?

Det är en gammal Simco som sagt, kan kolla upp modellnummer. Vet inte om den finns kvar längre, Simco har ju gått och blivit lite budget.. Men oj vad jag älskar båda mina Simcosadlar!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har en häst med kort svängd rygg. Jag själv är hyffsat ”normal” i kroppen dvs 167cm lång och 59 kg tung. Vill gärna rida i 17” sadlar...
Svar
2
· Visningar
785
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Emiro
·
Utrustning Alltså, jag söker en sadel med - böjd bom - hög och lång manke - bredd normal mot vid (jaa, säger inte så mycket med alla dagens sadlar...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp