Vilken sadel tycker NI ligger bäst?

Bukefalos 30 år!

MaRomer

Trådstartare
p9130069.jpg

p9130073.jpg

p9130074.jpg

p9130076.jpg

p9130077.jpg

cimg0710_5163fcc7ddf2b31ad9e263cc.jpg

cimg3901_50b237049606ee2e4dd6faa0.jpg

cimg3891_50b23441ddf2b31b53002636.jpg

cimg3389_506dbd3cddf2b329af0005c2.jpg

Jag vet att bilderna är dåliga. Ponnyn har en riktig buk och att ingen av sadlarna är bra. Ponnyn går inte på bete utan i helt nerbetad hage. Han rids sporadiskt av min 4½ årige son. Är 74 cm i mkh, drar 75 i täcken och är en 8 årig hingst. Undanbeder kommentarer om hans nuvarande hull!

Sv: Vilken sadel tycker NI ligger bäst?

Som den ligger på bilden så ligger den för långt fram, dras den bak i mer vettigt läge så hamnar den ända upp på korset på ponnyn - så nej, den borde inte användas i mina ögon. :)

Om putan glider så kika på en bomsadel i liten storlek? Jag hade turen att komma över en maxam syntetsadel i 12" som passar bra på min lilla shettis (tyvärr inga bilder). Eller bara en barbackagjord tills en bra sadel dyker upp? :)

Som den ligger på bilden så ligger den för långt fram, dras den bak i mer vettigt läge så hamnar den ända upp på korset på ponnyn - så nej, den borde inte användas i mina ögon. :)

Om putan glider så kika på en bomsadel i liten storlek? Jag hade turen att komma över en maxam syntetsadel i 12" som passar bra på min lilla shettis (tyvärr inga bilder). Eller bara en barbackagjord tills en bra sadel dyker upp? :)

Han måste ha en som är mindre än 8" för att den ska passa sonen och ponnyn. Barbacka gjord finns inte så liten.

Putan ligger bäst, är nog den enda ponny puta på shettis jag sett som ligger någorlunda bra.

Hade en liknande w sadel till min ponny, den var super bekväm och stabil att rida i, synd bara att de inte passar shettis typer. Är bra barn sadlar om de bara ska åka med.

Urgulligt ekipage!!
Jag sydde upp egen barbackagjord hos sadelmakaren. 4 begagnade stroppar och en bit täckesgjord där sadelmakaren fäste ringar att ha stiglädren i. Anpassade längden på täckesgjorden så att jag kunde ha min vanliga gjord till den. Sen hade jag en vanlig fårskinnspad under.
Fungerade bra men man får tänka på att inte spänna gjorden för hårt.
stigbyglar hade jag mest som säkerthetstsstöd vid trav.

Kan ingenting om vare sig westernsadlar eller shettissadlar mer än att de brukar vara knepiga att hitta sadel till då allt kanar fram på halsen hur man än gör, utan svanskappa. Tycker dock det var gulligt att sonen fick ta in ponnyn i köket :D :love:

Liknande trådar

• Hjälp mig tyda hövärdet!
  • S
    Vilket stall ska man välja?
  • Sommarbete med problem
  • S
    Utnyttjad fodervärd.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund