Vilken sadel?

Sv: Vilken sadel?

Aa jo verkligen jätte skönt... Inte!

Ni andra kan väl försöka vara lite mer trevliga. Hon är ju ridskoletjej som ska få sin första häst. Berätta lite mer om vad hon ska ta för bilder, vad hon ska tänka på, varför vara så korta i tonen för?
Hon vill ju lära sig, och man kan lära sig mycket på buke, det vet jag :)

Säger som Et_flickan. synd att vissa måste vara otrevliga. jag ville bara ha lite tips. men men buke e buke...

I agree.
Man skäms ju över vissas inlägg :p

Ts: Du har säkert förstått nu att det är en sadelutprovare som gäller ;)
Förstår den där känslan när man ska få sin första häst, man vill planera och greja med ALLT! :D
Jättefin häst föresten, vad är det för nån?

Fast det finns trevliga prickar här också :D
Man får lära sig att ta de lite bittrare inläggen med en nypa salt bara :angel:

Haha jag vill planera allt ja :D vet redan vart han ska stå:P
Han är en valack född 1989 import estland e Sambo sen ue Saimnieks
i vintras höll han på att dö i leran och efter de har han blivit som en helt annan häst. han älskar att göra allt :D

Nu fattar jag inte. Du planerar sadelinköp för en häst som du ska köpa om två år? Det kan ju hända rätt mycket på den tiden...

Ang. själva tipset om sadlar går det inte att säga något eftersom bilderna är så gamla. Även om inte hästen ser väldigt annorlunda ut kan de faktiskt ha ändrat sig och borde har gjort det för mer muskler vore inte fel.

Är man osäker på hur en sadel ligger för att den ska ligga bra så ska man ta ut en sadelutprovare. Det är bäst för båda parter.

Det är ju lite onödigt att redan nu börja funder på vilken sadel du ska ha till hästen eftersom ryggen kan ändra sig jätte mycket. Vill du lära dig mer om sadelutprovning, vad som passa osv, kan du använda sökfunktionen och läsa alla de trådar som finns om det=)

fattar väl de men de e endå kul att veta lite om hur mkt böjd bommen kan vara och så..
Va inte så otrevlig. de uppskattas aldrig.

Om hästen sätter mer muskler kan den bli rakare eller i ovanliga fall mer svängd. Om den tappar kan den också ändras MYCKET. Det går INTE att prova ut en sadel 1 år i förväg, precis som att det inte går att prova ut en sadel 1 månad i förväg. Mycket kan hända.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
170
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka