Bukefalos 28 år!

Vilken sida av vägen...

E

Eem

ska man gå på om man leder en häst. Höger när man rider o kör vet jag iaf :D

MVH Eem
 
Egentligen så ska man väl gå på vänster sida, men jag går på höger eftersom jag inte vill ha hästen ute i vägen.
 
Jag kollade det för ett tagsedan. Man skall rida på höger och leda till vänster.
Men jag tycker det är bäst på höger.
Jag tycker nog man kan känna det själv lite. Vilket som fungerar bäst för häst mm
 
Men du kan väl leda så du har hästen på inre sidan även om du går på vänster sida av vägen? :confused:
 
Jag har fått lära mig att hästar alltid räknas som fordon och skall befinna sig på höger sida av vägen oavsett om man rider kör eller leder, men jag kan ju ha lärt mig fel.
 
Ja visst kan jag det! Det gör jag också ibland, men det känns säkrare att leda på höger sida av vägen.
 
När man sitter på hästen så klassas det som ett fordon= höder sida.
När man leder så är man gående=vänster sida.

Men jag går oxå på höger sida.
 
Ja presis så är det.
Man rider på höger och leder på vänster.
Så gör man med mopeden och cyckeln ochså.
Jag kollade detta för ett årsedan ca.
Jag leder i bland på höger och i bland på vänster.
Tömmkör på höger sida.
Min häst är så lugn och kol hon bryr sig inte om något.
Värre när vi börjar med åringen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: yamyam
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
513
Senast: Empalie
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 492
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp