Vilken sida av vägen ska man leda hästen på?

purity_666

Trådstartare
Ja man rider och kör på höger sida för att man räknas som fordon, men räknas man som fordon även när man leder hästen? Eller ska man gå på vänster sida då?

Är det själva hästen som räknas som fordon, eller att man nyttjar den? Typ cyklar gör man på höger sida, men hoppar man av och leder cykeln så är man väl gångtraffikant igen?

Jag går på höger sida av vägen när jag leder hästen, mest för att det känns naturligt, men är det rätt eller fel?

Sv: Vilken sida av vägen ska man leda hästen på?

jag går som om att hästen är ett fordon. Tycker det känns bättre när jag går mot vägen

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 171
Senast: TinyWiny
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
574
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka