Bukefalos 28 år!

vilken skida ska jag välja?

Sv: vilken skida ska jag välja?

Jag körde på ett par Fisher RX Force tidigare i vinter som var riktigt lättåkta - kan vara ett tips.
Annars om du har möjlighet så ska du provåka flera skidor, det bästa sätta att hitta det som passar dig bäst! Man tror inte att det skiljer så myket förens man testar olika!
Lycka till!
 
Sv: vilken skida ska jag välja?

Din friluftsdag kanske var då innan carvingskidorna revolutionerade skidåkningen. Sedan carvingskidorna introducerdes så har det blivit sååå mkt lättare att åka skidor.

Förmodligen, och med tanke på ts så verkar det vara ungefär samma ahaupplevelse
 
Sv: vilken skida ska jag välja?

Jag kan inte ta dig som kunnig på skidor när du envisas med att skriva Monsterhead istället för Head Monster, som skidan faktiskt heter. Det är som att fråga efter en bra bil att köpa och någon rekomenderar en focusford, pandafiat eller en riokia. Inte speciellt förtroendeingivande. :p

låt oss säga att golit har ett intimare förhållande med sina monster. Vi har helt enkelt lagt bort titlarna. Däremot rekommenderar golit inte sina 8-or, högtidligen kallade Fischer RX 8, även om de är fantastiska i pist.

Utanför pisten har golit en god vän, men det var inte frågan...
 
Sv: vilken skida ska jag välja?

Kl.
Rent spontant tänker jag på Atomic cloud 9 som är en schyst snäll pist skida som hjälper åkaren på traven i svängarna men som även går att plocka fram lite mer tryck i utan att bli ostabila, dessutom bra is grepp.

Annars kanske K2 burnin luv skulle kunna vara nåt, en ren nybörjar skida.

Völkl har grymma pist skidor som kan vara värt att slänga ett öga på.

Annars håller jag med som nån tidigare skrev, bästa är att prova runt, håll utsik efter skidtestar dagar i exempelvis Sälen som brukar ske runt första helgen i december. Då kan man träffa olika leverantörer, prova skidorna och få hjälp med att prova olika modeller för att hitta en som passar bra! Utan att behöva bestämma sig på plats samt utan att det kostar nåt.
 
Sv: vilken skida ska jag välja?

Till alla: Tack för många bra svar jag funderar vidare!
 
Sv: vilken skida ska jag välja?

Jag kör på ett par Fischer Breeze (år 10's modell) och älskar dem! Så lätta att svänga med!
 

Liknande trådar

Avel En kort sammanfattning av läget för lilleman. Den 8:e mars vid morgonfodringarna låg det helt oväntat ett litet föl i boxen när det...
2
Svar
38
· Visningar
2 904
Senast: pialotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp