Vilken skrivare vill jag ha?

Aha! :idea:

Du tänker på att skriva ut pitoler?
:D
Snarare lampor
IMG_20230301_190440.jpg
 
Väcker min gamla tråd. Det blev inget skrivarköp i våras men nu har jag fått råd med en dyrare, kanske 4000-5000 kr så funderar på att köpa en riktigt bra (färg)laserskrivare med kopiering och/eller scanningsfunktion.
Problemet är att de jag sett är enorma.

Har ni några nya tips?
 
Väcker min gamla tråd. Det blev inget skrivarköp i våras men nu har jag fått råd med en dyrare, kanske 4000-5000 kr så funderar på att köpa en riktigt bra (färg)laserskrivare med kopiering och/eller scanningsfunktion.
Problemet är att de jag sett är enorma.

Har ni några nya tips?
Hur mycket har du tänkt att skriva ut? Jag har hp instant ink och tycker det är väldigt smidigt
 
Hur mycket har du tänkt att skriva ut? Jag har hp instant ink och tycker det är väldigt smidigt
Inte så mycket. Hade en bläckstråleskrivare förut som funkade klockrent i början men använde den så sällan så till slut hjälpte det inte ens att byta patroner, tror själva munstyckena torkade.
Det kanske kommer bli 20-50 utskrifter/månad? Vet inte riktigt. Kan bli mer nån månad ibland.
 
Jag ha sällan varit lockad av färg. De bara torkar.....

Så jag har min tredje (eller fjärde?) brother. Scanner, kopiering oc h utmärkt utskriftskvalitet. (har haft skrivare hemma sen 80-talets mitt) De har kostar mellan 1000 och 2000.-.

Men jag skriver mest ut dokument, dvs skrift. Kanske annorlunda om man vill skriva ut något konstnärligt.
För foton är en ren fotoskrivare bättre.
Laserskrivare "torkar" inte. Det är bläckskrivare som torkar.
 
Inte så mycket. Hade en bläckstråleskrivare förut som funkade klockrent i början men använde den så sällan så till slut hjälpte det inte ens att byta patroner, tror själva munstyckena torkade.
Det kanske kommer bli 20-50 utskrifter/månad? Vet inte riktigt. Kan bli mer nån månad ibland.
vet inte om det är värt det då, kostar 29kr i månaden att ”få” skriva ut 50 sidor. Sen betalar man för tio sidor mer, såvida man inte har ett abonnemang med fler sidor i månaden.

Jag hakade på det när det precis kom. Jag betalar inget, men får bara skriva ut 10 sidor i månaden sen tar de betalt 12 kr per tio sidor. Jag tycker det är smidigt pga slipper åka till biblioteket och när det börjar ta slut så skickar de ut nya patroner utan att jag behöver göra någonting de ingår så att säga. Har dock en billig bläckstråleskrivare som jag köpte för 299kr för några år sen.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Nu behöver jag Bukeoraklet! Min skrivare har börjat dumma sig och jag orkar inte installera om drivrutinerna varannan dag för att den...
Svar
7
· Visningar
530
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Hoppas att Buke kan hjälpa mig där Google går bet.. Vill ha en skrivare som är bläckstråleskrivare har multifunktioner (skrivare...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: miniea
·
IT & mobiler Jag har en Samsung NC20, laptop i miniformat. Ingen CD/DVD. Jag har köpt en skrivare men i installationsinstruktionerna beskrivs bara...
Svar
1
· Visningar
847
IT & mobiler Ska köpa en skrivare, men vad ska man eg satsa på? Egentligen vill jag 'lägga så lite som möjligt', då jag inte skrivr ut hysteriskt...
2
Svar
26
· Visningar
2 120
Senast: nidron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Lön - hovslagare??
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp