Vilken storlek på häst?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilken storlek på häst?!

bara undrar, men på vilket sätt hånar hon svaren?

antagligen var "haha" bara ett svar på "lagom högt att falla ifrån", som enligt mig låter som något man säger lite skämtsamt:)

Ja det var det jag mena.:)
Jag mena inte att håna henne det lät bara lite roligt.:P
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

Det beror väl på vad du vill göra?

Om du bara rider allround/skogsmulle kan du ha allt från större ponny till stor häst.
Ska du tävla hoppning bör du kanske ha en häst på 160cm+ osv..

Vad trivs du själv med för typ av hästar? Provrid flera olika.
Det finns ju även små hästar som upplevs stora från ryggen och tvärtom.


Ja det är så jag funderar oxå.:)
Jag skulle bara få lite tips från andra, för mina föräldrar kan ingenting om hästar:p
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

Jag är nog din kopia isåfall ;) Jag har samma längd och nästan samma vikt (53 kg).
Jag har en mindre stor häst, 157 cm högt halvblod. Passar mig som handen i handsken, inte för stor och inte för liten. Lätt att hålla om med skänklarna.

M-oaa

okej tack:D
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

man får svar efter hur frågan är formulerad.. din fråga ställdes som om du var väldigt okunnig.. men om du hade skrivit med att du vill tävla, vilken nivå du vill tävla på, vilken storlek du tycker är lagom just nu etc hade du fått helt andra svar än de du fått..

ditt naiva ursprungsinlägg verkar bara ha vart ett "löst inlägg för att få se om du hittar nån som kan läsa dina tankar".. så känns det för mig.. känns dumt att ha lagt energi på att tips och vara trevlig mot en nybörjare och sedan bli skrattad åt..

sorry men så är det..

jag är inte nybörjare...
jag har ridit snart 7 år och tycker inte att jag är nån nybörjare längre...
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

Jag tror att du läste av en annan ton i Liii95:s inlägg än vad hon menade. Hon hade nog helt enkelt en tanke om vilken storlek på häst hon är ute efter, och startade tråden för att få veta vad andra hade för tankar om det. Sen är jag säker på att hennes smileys bara var trevligt menade, inte hånfulla, så du behöver inte känna dig skrattad åt.

Jag håller med.:)
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

Hej jag är lika lång som dig och i ungrfär samma vikt och en liten storhäst passar bäst tycker jag! En viktbärnade D är aldrig fel det heller men jag skulle själv inte vilja rida en på 180 :p 155 är ganska perfeck
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

Hej jag är lika lång som dig och i ungrfär samma vikt och en liten storhäst passar bäst tycker jag! En viktbärnade D är aldrig fel det heller men jag skulle själv inte vilja rida en på 180 :p 155 är ganska perfeck

Haha okej:D
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

Jag är ungefär som dig.

När jag letade häst så letade jag efter hästar över 160, hittade en som är 163 vilket känns alldeles lagom :)
Min förra häst var 152, vilket är lite väl litet egentligen.
Skulle aldrig leta efter en så liten häst via annons.

Jag tycker kroppstypen är lite intressantare än mankhöjden. En nätt 160 häst är ju bara en lite plutt i jämförelse med en grov 160 häst.
Min häst känns snarare som 165-170 än 163 cm. :p
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

Jag är ungefär som dig.

När jag letade häst så letade jag efter hästar över 160, hittade en som är 163 vilket känns alldeles lagom :)
Min förra häst var 152, vilket är lite väl litet egentligen.
Skulle aldrig leta efter en så liten häst via annons.

Jag tycker kroppstypen är lite intressantare än mankhöjden. En nätt 160 häst är ju bara en lite plutt i jämförelse med en grov 160 häst.
Min häst känns snarare som 165-170 än 163 cm. :p

Ja jag har oxå funderat lite på över 160 + även funderat på kroppstypen.:P
Tack!:D
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

Jag förstår inte varför alla hänger upp sig så mycket på storleken. Gå efter temperament och individen så ska du se att du hittar det du vill ha. Det finns många mindre hästar som är mycket svårare än de större. Jag är själv 168, väger 52 kg och har ett grovt halvblod på 175 cm.
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

Jag förstår inte varför alla hänger upp sig så mycket på storleken. Gå efter temperament och individen så ska du se att du hittar det du vill ha. Det finns många mindre hästar som är mycket svårare än de större. Jag är själv 168, väger 52 kg och har ett grovt halvblod på 175 cm.

Ja jag vet men jag vill inte växa ur hästen på en gång.
Eller tycka att den är för stor.:banana:
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

Självklart ska du inte ha en för liten häst, inte för stor heller. jag menar bara att så länge du känner att du trivs med hästen och känner att du har kontroll så spelar det ingen roll hur stor den är
 
Sv: Vilken storlek på häst?!

Självklart ska du inte ha en för liten häst, inte för stor heller. jag menar bara att så länge du känner att du trivs med hästen och känner att du har kontroll så spelar det ingen roll hur stor den är

Japp tack:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
335
Senast: sweep
·
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
979
Senast: VincentM
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 312
Kläder & Bli fin Det är ganska nytt och Hon fyller år snart. Jag är kass på presenter. Vet inte vad hon vill ha eller behöver och vill heller inte fråga...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp