Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Till frågan:
Hon är rätt så nätt, nättare än min c ponny, 145cm i mankhöjd, och som sagt väldigt nätt, men vilken storlek ska jag ha på schabrak till henne? Ponny el full?
Jag har 16" på sadel ..
Både ponny och full borde passa, 14-16,5" ponny och 16,5-18" full brukar man väl säga att storlekarna motsvarar på ett ungefär.
Sen är det väl lite smaksak hur man vill att det skall sitta och hur själva schabraket är i storleken
Jag hade tagit full i schabrak, hellre lite stort än lite litet. Men köp ett schabrak och se hur det ligger, sen är det bara att mäta hur långt man egentligen velat ha det och ha med måttbandet till affären sen varje gång man ska köpa nytt .
Vissa schabrak märken skiljer mycket i storlekarna, sen är ju alla kantband nuförtiden ngt man måste ta hänsyn till.
Själv har jag alltid med måttband, super bra när man ska mäta bett, tyglar osv .
Hundträning Jag är en usel hundtränare för det mesta. Jag har två spaniels som behöver tränas regelbundet för att de ska uppföra sig tillsammans. Nu...