Ang beställning

M

M-Meduza

Ska nu försöka få ner lite så ni förstår..

Jag skulle beställa täcken på en sida på nätet som är ganska stora.
Sidan var lite luddig bla stod det "Köp tre täcken från horseware och få halva priset på det billigaste" .
Klickade man sig sedan vidare så stod det "köp fyra täcken från horseware få billigaste för halva priset" jag ringde o hörde med butiken och sa att sidan var lite svår att förstå :o.
Efter någon dag ändrade hon detta på hemsidan..
Dom har även prisgaranti så hittar man täcken på andra sidor så matchar dom det priset..
Så jag trodde alltså att det skulle bli lite billigare och tänkte att ja jag kommer ändå köpa dom andra två täckena i vinter så varför inte ta allt på en gång när ja för en gång skull hade pengarna o skulle få lite rabatt nu :grin:

Gör en beställning får en faktura via mail där det inte är dom priserna vi kom överens på per mail. Fick som svar att man kan inte kombinera "prisgarantin" med erbjudandet köpt fyra horseware och få billigaste för halva priset. Där blev jag lite "jaha men så står det ingenstans på hemsidan och jag ser inte det som ett erbjudande att man har prisgaranti..
Får lite sura "toner" tillbaka genom luren men jag avslutar med att jag ska fundera på det över dagen..

Efter en kvart rinnger hon och ber om ursäkt osv . Tyckte ja hemsidan va krånglig att förstå så är det ju säkert det bla bla och hon ville va trevlig och gav mig den här 100 lappen jag trodde ja hade rätt till från början i avdrag :angel: (prisgarantin).

I fakturan står det sen fel storlekar på två av täckena. ja påminner om detta o och ringer leverantören o kollar en gång till och så skickar hon ny faktura som ja betalar direkt..

Efter några dagar mailar jag och hör så pengarna kommit in osv (man betalar dom i förskott). inget svar.. mailar och frågar också om när täckena kan tänkas komma osv med tanke på alla helg dagar osv som är nu framför över och det jättekalla vädret som gjort att jag är stort behov av täckena nu..

får inget svar...

en vecka har gått och idag ringer jag och tänkte bara höra lite..får som svar att hon inte är i butiken men att något krånglat med leveransen från leverantören eller något med beställningen(hon lät stressad) men hon skulle höra av sig direkt när hon kom in i butiken igen. Va visst mycket beställningar nu. (kan man ju förstå eftersom det blev så kallt)
men sen hörde hon inte av sig..

Skrev till henne att har inte leverantören fått iväg täckena osv så tar jag gärna bort beställningen då ett annat företag har täckena hemma som är akuta och kan skicka dom imorgon...
Men hon svarade inte på det heller..

Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Två veckor lev tid är ok tycker jag.. men nu får jag inte veta något alls.. vill ju inte ha mina vintertäcken om en månad när hästarna behöver dom nu..

Vill samtidigt inte va otrevlig mot henne men hon gör det svårt..:crazy:
 
Sv: Ang beställning

Jag hade skrivit och hävt köpet med hänvisning till leveranstiden, bifogat kontonr och bett om återinsättning av pengarna innan xx-ss-ss (tre vardagar). Hade jag inte fått pengarna då hade jag skrivit igen och berättat att jag tänker gå vidare med ärendet om pengarna in kommer in på kontot.
 
Sv: Ang beställning

Kan man göra så alltså??

Hon vårdar inte sina kunder som hon bör göra och har nog inte läst på riktigt hur man ska bete sig mot kunder.. Det är ju några tusen det gäller, och även om leveranstiden är lång så tycker jag man tar kontakt med kunden och absolut om kunden ställer frågor..

Hon avslutade innan jag la beställningen med "dyker det upp nya frågor så är det bara höra av dig"..

Men då ska jag göra så... som du säger..:angel:
 
Sv: Ang beställning

Kan och kan, du kan ju alltid kräva, om du sedan får rätt är ju en annan sak. Läser du Konsumentköplagen ser du exakt vilka rättigheter du har.,
 
Sv: Ang beställning

Jag vet så gott som vad som gäller med lagarna.. (det hade man mycket användning av när man hade det färskt efter att ha gått handel på gymnasiet).

Saken är ju att hon inte brytit leveranstiden eller något. har aldrig fått någon leveranstid. är bara att hon inte hör av sig eller något..
 
Sv: Ang beställning

Skriv det då, att du inte tycker affären känns seriös då hon gör sig oanträffbar. Vad säger hemsidan om leveranstider?
 
Sv: Ang beställning

"normalt ca 14 arbetsdagar".

men det är just att man blir bemött på ett dåligt sätt.. folk undrar varför jag beställde av henne från början då hon betedde sig knäppt. vilken försäljare behöver ringa och be kunden om ursäkt för att hon verkade snorkig?:o

får se.. jag ringer imorgon igen och har inte varorna skickats från leverantören så vill ja ha tillbaka pengarna och köpa täckena någon annanstans.
 
Sv: Ang beställning

det här är nästan lite otäckt men jag har precis råkat ut för precis samma sak på samma ställe. Fast jag stod inte på mig när h*n talade om att det inte gick att kombinera erbjudandena. har väntat i snart en månad på mina täcken men pratade med personen i fråga idag och hon skulle skicka tre av täckena imorgon för ett var restat.
 
Sv: Ang beställning

hmm :crazy: till mig sa hon att hon bara fått positiv feedback bla och därför blev hon snäsig när jag talade om att mycket stod galet på hemsidan och man inte förstod saker.

och att erbjuda prisgaranti ser inte jag som ett erbjudande. punkt slut. då får hon va tydligare på hemsidan så inte kunderna missuppfattar..

förstår inte att folk inte är rädda om sina kunder.. det e ju totalt livsfarligt att göra något sånt här för rykten sprider sig.. Man måste ta sig tid och hjälpa en kund.. och säga att "hör av dig om du har några frågor" och sen inte möter frågorna..

Hoppas du får dina täcken..
får du betala dubbelfrakt nu då för att det kommer i två omgångar? eller hur gör hon då?
 
Sv: Ang beställning

förresten. ringde hon dig idag eller ringde du henne?? och det tog en månad???
 
Sv: Ang beställning

först ringde jag henne och så sa hon att hon inte visste vilka täcken som kommit hem för det hade kommit så många men hon skulle ringa mig när hon hade packat min order. Ringde mig senare på kvällen och sa att hon skickat 3 av täckena så nu hoppas jag de dyker upp snart. Har inte sagt nåt om att jag ska betala dubbel frakt så jag hoppas verkligen att jag får det sista täcket fraktfritt.

Jag lade min order i slutet på november så det har tagit nästan en månad ja.
 
Sv: Ang beställning

Hon mailade mig sent igår sen. tre täcken är på väg till henne och dom skulle hon skicka till mig direkt.. det andra skulle hon få hem med nästa sändning? :crazy:

får se väntar mail från henne igen..
 
Sv: Ang beställning

Jag skulle, som du vet, reklamerat/annulerat hela ordern. Möjligen kan leverantören (Horseware) ha haft viss brist på just din storlek i något fall, men det är ju blandade storlekar och täcken. Och jag köpte ju en BUNT horsewaretäcken samtidigt som du började, och det var inga som helst problem, de kom på 1 vecka från lagd order.

Blev dock ett litet fel, horseware råkade skicka en av halsarna i L istället för M, jag kontaktade ÅF som kontaktade Horseware och de skickade dagen efter en ny hals i rätt storlek. Som dock kommer fastna på posten i jul och komma i mellandagarna.

Så jag köper inte riktigt det där med att det är problem hos Horseware. Det är givetvis inte omöjligt, men då det är flera olika täcken, flera olika storlekar etc - och min stora beställning med typ 'allt' i (transportskydd, cooler, thermotäcke + hals, regntäcke, mediumtäcke, hals) kom med normal leveranstid så...

Och jag är GLAD att jag inte beställde där du beställt, var ju inne på det först opm prisgarantin och 'köp fler, betala mindre'. Men chansade ju och bad min 'lokala' ÅF om ett paketpris, och fick ett som faktiskt låg lägre än den butiken du beställt från. Himla tur som sagt, annars hade jag också suttit och varit irriterad nu är jag rädd..
 
Senast ändrad:
Sv: Ang beställning

Haha det hade varit roligt alexandra =) kunde vi turats om att ringa till henne.
Ringde igår och frågade om jag kunde byta det täcket som va restat till ett heavy foder istället. (tänkte att det kanske kunde vara något snabbare, o sen beställa ett 200g från ett annat ställe, där jag hittat ett på rean som va exakt sånt som ja tänkt beställa från början) heavyfodret skulle dom inte få in på flera veckor? så ja kanske skulle få det i slutet av januari början av februari? Men då bestämde vi att jag inte ville ha det täcket iaf.. utan blev bara ett 125 och två 100 täcken.. Så har jag beställt ett 200 g från gävle nu istället där dom än så länge varit ENORMT trevliga o lagt undan ett täcke åt mig.

Så nu är jag lite nöjdare.. dessutom är det ju bara en nätbutik jag beställt ifrån och tycker man kan va liiite snabbare när kunden frågar något. ska inte ta 1,5 dag... kan förstå andra butiker som står och slår in julklappar osv när man ringer. det har jag helt förstående för..

Men ska inte ropa hej förrän jag fått mina småtäcken. undra va jag ska göra om shettisen inte kan ha storlek 100 :angel: skicka tillbaks?:o
 
Sv: Ang beställning

Jag undviker att beställa från internetbutiker numera om det inte är stora företag som Hööks eller Börjes. T ex förra vintern beställde jag flera vintertäcken som dök upp först när vintern var slut! Jag hade förskottbetalat och fick sedan vänta flera månader. Har även varit med om andra varor som inte dykt upp, pengar som inte blivit återbetalda o.s.v. Internetbutik med hästutrustning är väl något som i princip vem som helst kan starta och ha som extrainkomst trots att man varken har tid eller är lämpad för det... :crazy:
 
Sv: Ang beställning

Jag handlar en hel del i olika nätbutiker, stora som små, då jag bor mitt i ingenstans. Krånglar i princip aldrig faktiskt, men väljer om jag kan välja hellre en liten, okänd butik eller de stora giganterna (Hööks, Börjes mfl) hellre än en 'mellanstor'. De små, okända har ofta bättre kundservice och kundhantering, för där har EN tappad kund stor betydelse, för de mellanstora (och stora för den delen, men de är ju mer professionella) är en kund ganska sak samma.
 
Sv: Ang beställning

jag fick 3 av de 4 täcken jag beställt idag. Har dock inte fått nåt besked om när det fjärde täcket kan tänkas dyka upp. Första och sista gången jag handlade i den web-affären.
 
Sv: Ang beställning

Detta har inget med tacken att gora utan mer kundservice.

Jag har bott utomlands, pa flera stallen i manga ar och da kommit till Sverige ser jag en stor brist i kundservice fran vad jag ar van vid. Dar jag har varit har "customer is always right, even when they are wrong" och personalen arbetar efter den tiraden. Sverige har tyvarr inte samma asikt manga ganger. Det har borjat andra sig, men manga foretag kanner att de kan gora vad de vill, for kunden vill ju ha varan... Och med att vanta en manad pa ordern nar de sitter pa MINA pengar ar inte acceptabelt tycker jag. De far ju ranta pa pengarna pa sa satt.. OK sa rantan ar inte mkt men i alla fall.

detta problem galler inte bara internet eller postorder, utan ocksa nar man kommer till en butik. Man kommer in och fragar efter ngt och far till svar "oh det ar dar borta--------> med ett pekande. Och manga ganger har jag kommit in till butik dar personalen star och har en konversation om andara saker an butiken och man star och vantar att fa halp.. och debryr sig inte.
En gang sa jag bara till dem, avbrot deras tjattrande, forlat att jag avbryter men jag tror ni just har forlorat en kund".. och gick.. Deras munnar var vid oppna...

Jag sager inte att det ar sa i alla butiker, inte alls, men kedjebutiker (lindex,h&m etc) ser man det mer hos. Sma butiker ar beroende pa god service och det ar samma med internet butiker .

Forhoppningsvis borjar folk forsta att kundservice ar a och o nar det galler inkomst till foretaget. Och de far da anpassa sig efter det..

Lite blabber sa har pa julaftonsmorgon...Jag hoppas ni alla far era tacken nar de behovs...
 
Sv: Ang beställning

Jag skulle beställa från ngn som har täckena i lager. dvs inte i sin tur ska skicka en beställning.

Klart att man inte vill svara kunden om den vill avbryta ordern när den redan är betald. :crazy: Kunden får då sitta där med mössan i handen.
Oseriöst.
 
Sv: Ang beställning

Låter som samma ställe som vi beställt täcken till vår ridskola i från... Vi beställde dem i mars och de skulle komma i augusti... Sist o slutligen kom de i oktober... :(
Pga Horse Wear i Irland- det var de som var sena, enligt henne. Hade dock inga problem med priserna, men redde ut det väldigt tydligt innan vi lade in vår beställning. Dock hade vi ju en ganska stor beställnig- tror det var typ 25 st Rhino Wug.
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 933
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 202
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 224
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp