Ang beställning

Sv: Ang beställning

Håller helt med dig att vi här i Sverige är jättedåliga på kundservice!
Jag har också bott i många år utomlands och när jag flyttade "hem" igen startade jag också en butik på nätet.
Jag har själv utgått från mina erfarenheter att "kunden är kung".
Mina kunder är inte beroende av mig men jag av dem!
Det är mina nöjda kunder som ser till att jag som företagare överlever och det får man aldrig som företagare glömma.
Att skylla på leverantörer, fraktbolag ed. är dålig stil.Oftas är det ett annat problem i företaget som ligger i botten för att leveransen inte kommer i tid eller uteblir. Och det är inget som kunden ska påverkas av.
Då tycker jag att kunden har rätt att utan förklaring om varför avbeställa sin order.
Bara min åskit så där.... // Gunilla
 
Sv: Ang beställning

ja avbeställde ena täcken men skulle få dom andra tre.. men nu i förrgår ringde hon och hade lyckats få hem ett sånt jag avbeställde pågrund av lång leveranstid, men däremot missat ett annat täcke... men imorgon bör paketet komma.

beställde dock ett HW täcke från en annan liten nätbutik och det kom på två dagar =) ENORMT trevliga va dom =)

Kvinnan i andra butiken är trevlig nu med.. men dock är hemsidan snurrig samt är allt väldigt virrigt.. fortfarande.. så ja kommer aldrig handla där igen.
 
Sv: Ang beställning

Det är praktiskt för henne att hemsidan är snurrig, då missförstår folk och tror att de kan få massor av rabatter. Alla orkar/vågar inte bråka som du gjorde.
 
Sv: Ang beställning

NU har täckena kommit, dock fattades ett så det kommer väl någon annan gång..

Däremot. beställde två amigo 600d ofodrade till shetlandsponnyn min som har 105 i täcken. Det va bara det ena som kom nu. Storlek 100 tog jag.

Packade upp det och det är enormt!! :confused: La det på golvet och mätte :crazy: 120 cm????? Det är dock märkt 100 men inte fasen kan det va 100 när det mäter 120 över ryggen vanlig skärning? har ju fler amigo ,rhino och rambo täcken sen innan men inte till denna lilla.

Hämtade in ett fleccetäcke som är stl 105 och det är storlek 105.. och detta är MKT större..

Blir så trött =(
 
Sv: Ang beställning

Irriterande så klart. Men visst är det allmänt känt att Rambo och Rhinotäckena är stora i storlekarna, dock inte flera storlekar. Köper alltid mindre när jag köper Rhino/Rambo täcken.
 
Sv: Ang beställning

Fast jag har två rhino till stor hästen som i alla sina täcken har storlek 140-145. Han har två rhino i 140, samt två amigo i stl 140 och ett amigo i 145. även haft ett rambo duo i stl 140 som satt som en smäck. och han är en typiskt 145 häst..

Dponnyn beställde jag ett 125 till som han har i alla sina täcken. Amigot satt perfekt i den storleken..

Så ja tycker nog dom är ganska normala i storleken. Har dock haft ett rhino wug och ett rambo orginal i storlek 125 till ponnyn och dom va för stora. men aldrig stött på ett stort amigo.

Skickade iväg en bild till säljaren med ett 125 täcke underst, sen 100 cm s täcket och sen ett fleccetäcke i stl 95 övers. Enorm skillnad kan man säga :grin:

Det bör vara ett 115 täcke som är fel märkt.. Mäter jag över ryggen är det 120 cm.
 
Sv: Ang beställning

Denna affären har inte löst sig än.. Fick ju ett 100 täcke som va ca 117 över ryggen.. Vilket inte alls funkade.. Hade beställt ett likadant så vi kom överens att hon skulle mäta det andra innan hon skickade det.. Det 100 täcket mätte hon till 115.. Alltså gör dom ponnytäckena extreeemt långa över ryggen..

För jag har likadana täcken till mina större och då skiljer det bara 5 cm.. alltså ett 145 är 150 över ryggen, ett 125 är 130 över ryggen..

Jag skulle skicka tillbaks det här täcket som jag har o få pengarna tillbaka för båda och hon bad om ursäkt för allt krångel och tyckte också storleken va konstig.. Hon skulle höra av sig med hur jag skulle skicka täcket på billigaste sättet (enligt henne) och få pengarna tillbaks.. Detta fick jag den 26 januari. sen dess har jag inte hört ett knyst.. Så nu blev jag förbannad och skrev ett argt mail.. 3-4 månader ska det inte ta att reklamera ett täcke.

ALDRIG mer ja ens ska gå in på denna hemsida
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 933
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 201
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 224
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp