Vilken typ av bomlös ?

cactuspower

Trådstartare
Vad heter den här modellen/märket?

3968885_10032006184311.jpg

Hjälper en bekant att hålla lite koll efter en bomlös men har själv inte så stor koll dessvärre.

Sv: Vilken typ av bomlös ?

Det där är Knights Leather's bomlösa sadel. :)

Okej. :)

Har du någon koll på dom i övrigt också?
Jag har som sagt inte så stor koll alls själv. Minns att hon sa att det var En variant av bomlös hon hade ridit i och inte trivdes så bra i, skulle dock kunna ha varit denna men jag är inte säker.. För jag Tror att det är den som säljs i den lokala ridpsortbutiken men är inte säker dock.

Vilken priskategori ligger dom i? Nya? Beg?

Jag har bara sett och klämt på en sådan sadel, men vet inte något mer om dem direkt. Det jag irriterade mig på var att de från början sa att man inte behövde någon pad under, fast den inte har någon kanal...

Andra har nog bättre koll på priser! :D

Okej då vet jag, lät ju dock inte spec. bra att den inte har någon kanal.. Vad finns det för andra bomlösa då tro? Själv har jag spanat in Stark Trekk en del och tycker de ser himla trevliga ut, men tyvärr tror jag inte de ligger inom den prisramen hon har tänkt sig...

Tack så mycket för info. med länkarna etc. :bow:

Åh.. där ser man! Torison hade ju en Westernvariant också. Skulle ju kunna passa dom prima eftersom hon vill börja rida western (och ev. är intresserad av att köpa westernsadel också. :) )

ST har oxå en western!
Praktiskt nog heter den Star Trekk Western... Det jag tycker är bra med ST är att man inte behöver ha padd för tryckutjämning under! Bara att använda som "vanlig" sadel! :idea:

Kolla Stallvraa.com. Dom har olika, western, FreeForm och den billigare varianten av Knights, Cheyenne. Kolla också naturhesten.dk, som har också Karl, en fin mjuk skinnmodel av Knights-typen, och det kan vara billigare att köpa i Danmark...:idea: Har själv FreeForm och är mycket nöjd med den! Specielt på lite breda hästar, för att man sittar lite högre, den har uppbyggt säte, som tillmed kan bytes till rätt storlek:) .

Det är en knights bearback.
Den finns att köpa hos källqvist.
Priset är 5200kr för sadeln och ca 800kr för padden.

Jag har en sån där sadel men jag har en padd från torsion.
Sadeln är underbar att rida i. Jag tränar dressyr och rider ut man jag har även skuttat nått litet pytte hinder i den.
Jag har haft den snart i 3år och den är fortfarande hel och fin inga trasiga sömmar mm.
Jag använder inte fendrarna. Jag har tagit vanliga stigläder och vänt dom så att spännet är vid stigbygeln.

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: iNHALE
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 235
Senast: iNHALE
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 485
Senast: skiesabove
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Eurovision 2025
  • Datorproblem

Hund, Katt, Andra Djur