Vilken typ av förbygel är bäst?

_jullan_

Trådstartare
Vilken typ av förbygel är bäst? :D

Den som man fäster i ringarna på sadeln?
Den som man fäster i ringarna och i sadelgjorden?
Den som man fäster i sadelgjorden?
Den som man fäster i ringarna i sadeln och som har en rem över manken?
Ja, vilken sort är bäst?

Resår eller läder?

Undrar också om sadeln får märken när man har en förbygel som sitter i ringarna...?
 
Sv: Vilken typ av förbygel är bäst?

Hur skiljer sig de två översta? Båda fästs i sadelgjorden? Vad gör nr2 mer meckig att använda än nr1?
 
Sv: Vilken typ av förbygel är bäst?

Nummer två fäster du i sadeln med ringar, precis som ettan. Men med nummer två så fäster du även i sadelgjorden på sidorna, vilket jag tycker är meckigt och jobbigt. Visst blir det snäppet stabilare, men så mycket skiljer det inte att det är värt det extra jobbet.
 
Sv: Vilken typ av förbygel är bäst?

Jag tycker att bilden som visades (Nr 2) nästan överst på sidan är bäst. fårskinnet gör så att det inte blir skav eller något på hästen dock när det är en rem över mankammen på hästsen blir den ofta borstskavd, blir det för mina hästar inte säkert det blir på alla :)
Och det ska vara i läder! Tycker jag:rofl:
 
Sv: Vilken typ av förbygel är bäst?

Jag gillar den gamla modellen. Sitter bra och är enkel att använda.
Den som man fäster i ringarna i sadeln och som har en rem över manken
(med tillägget att man även fäster den i sadelgjorden förstås)
Har inte varit med om att det blivit märken av förbygel.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
939
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 365
Senast: Buongusto
·
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Twihard
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 720
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp