Bukefalos 28 år!

Vilken typ av sadel är detta?

A

annkristina

Detta är en Crates sadel men jag vet inte om det är en trail, reining eller vad det nu är. Är det någon som kan se det mha dessa bilder? Tack på för hand.

Bild070.jpg


Bild073.jpg


Bild075.jpg


MVH Ann
 
Sv: Vilken typ av sadel är detta?

Nu vet jag att det är en reining sadel men min nästa fråga är om "Rigging", det står att denna sadel har "C-Plate" och då undrar jag vad det betyder?

MVH Ann
 
Sv: Vilken typ av sadel är detta?

Jaha, där ser man.. ja, ja man kan ju inte alltid ha rätt ;), nä, skämt å sido, det var ju bra att sidan fanns så vet du ju exact vad det är för sadel, så sådana som jag inte kan komma och säga annat!
 
Sv: Vilken typ av sadel är detta?

Jaha, där ser man.. ja, ja man kan ju inte alltid ha rätt ;), nä, skämt å sido, det var ju bra att sidan fanns så vet du ju exact vad det är för sadel, så sådana som jag inte kan komma och säga annat!

Jag hade säkert trott dig för jag är en nybörjare på det här området, jag fick sidan på pm så därför visste jag. Har provat sadeln på hästen idag men jag har inte suttit i den än, det var liksom inget vidare väder för det, med regn och blåst. Ska försöka göra det så fort det blir bättre väder och jag har några hjälpredor till hands. Som det ser ut nu så passar den men man vet aldrig hur det blir senare efter att man har ridit honom ett tag.

MVH Ann
 
Sv: Vilken typ av sadel är detta?

Jag hade säkert trott dig för jag är en nybörjare på det här området, jag fick sidan på pm så därför visste jag. Har provat sadeln på hästen idag men jag har inte suttit i den än, det var liksom inget vidare väder för det, med regn och blåst. Ska försöka göra det så fort det blir bättre väder och jag har några hjälpredor till hands. Som det ser ut nu så passar den men man vet aldrig hur det blir senare efter att man har ridit honom ett tag.

MVH Ann


Tänk på att rida lääänge och få hästen svettig, ibland kanske inte ens det hjälper för att se tryckpunkter osv... Min fick lätt knugg skav först efter 4 veckors daglig ridning av den nya sadeln... :/

Jag tyckte faktisk hornet såg lite högt ut för att vara en reining sadel... men det är ju en djungel i sadel träsket... ;) Så är det en reiner så är det väl det! :)

Snygg va sadeln i alla fall, så lycka till!
 
Sv: Vilken typ av sadel är detta?

Tänk på att rida lääänge och få hästen svettig, ibland kanske inte ens det hjälper för att se tryckpunkter osv... Min fick lätt knugg skav först efter 4 veckors daglig ridning av den nya sadeln... :/

Jag tyckte faktisk hornet såg lite högt ut för att vara en reining sadel... men det är ju en djungel i sadel träsket... ;) Så är det en reiner så är det väl det! :)

Snygg va sadeln i alla fall, så lycka till!


Då får jag nog tömköra eller longera han innan jag sitter upp eftersom han inte är inriden än men å andra sidan så svettas han lätt pga den tjocka pälsen, han är ju korsning ardenner/varmblodstravare så han har mycket päls. Ja sadeln är snygg och jag tycker inte heller att det såg ut som de reiningsadlar jag har sett innan. Men man lär sig något nytt varje dag

MVH Ann
 
Sv: Vilken typ av sadel är detta?

Min fråga är:

Model: 2196
Year: 1991
Type: Trail
Tree: Equi-fit --- vad är equi-fit?
Size: 16
Spread: QH
Rigging: C-Plate --- Vad betyder detta?

tacksam för svar! mvh
 
Sv: Vilken typ av sadel är detta?



detta är sadlen i fråga, nån som vet märket?

hon jag köpte den av sa att det var en roping sadel, men det står att det är en trail.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: pajaztar
·
Utrustning Har en gammal sadel. Med märkning. Vet inget om den. Men verkar vara helt komplett. Märkning: En krona, o bokstäver O B
Svar
4
· Visningar
577
Senast: Myrten
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 386
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
798

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Ny valp med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp