Bukefalos 28 år!

Vilken typ av sadel är detta?

A

annkristina

Detta är en Crates sadel men jag vet inte om det är en trail, reining eller vad det nu är. Är det någon som kan se det mha dessa bilder? Tack på för hand.

Bild070.jpg


Bild073.jpg


Bild075.jpg


MVH Ann
 
Sv: Vilken typ av sadel är detta?

Nu vet jag att det är en reining sadel men min nästa fråga är om "Rigging", det står att denna sadel har "C-Plate" och då undrar jag vad det betyder?

MVH Ann
 
Sv: Vilken typ av sadel är detta?

Jaha, där ser man.. ja, ja man kan ju inte alltid ha rätt ;), nä, skämt å sido, det var ju bra att sidan fanns så vet du ju exact vad det är för sadel, så sådana som jag inte kan komma och säga annat!
 
Sv: Vilken typ av sadel är detta?

Jaha, där ser man.. ja, ja man kan ju inte alltid ha rätt ;), nä, skämt å sido, det var ju bra att sidan fanns så vet du ju exact vad det är för sadel, så sådana som jag inte kan komma och säga annat!

Jag hade säkert trott dig för jag är en nybörjare på det här området, jag fick sidan på pm så därför visste jag. Har provat sadeln på hästen idag men jag har inte suttit i den än, det var liksom inget vidare väder för det, med regn och blåst. Ska försöka göra det så fort det blir bättre väder och jag har några hjälpredor till hands. Som det ser ut nu så passar den men man vet aldrig hur det blir senare efter att man har ridit honom ett tag.

MVH Ann
 
Sv: Vilken typ av sadel är detta?

Jag hade säkert trott dig för jag är en nybörjare på det här området, jag fick sidan på pm så därför visste jag. Har provat sadeln på hästen idag men jag har inte suttit i den än, det var liksom inget vidare väder för det, med regn och blåst. Ska försöka göra det så fort det blir bättre väder och jag har några hjälpredor till hands. Som det ser ut nu så passar den men man vet aldrig hur det blir senare efter att man har ridit honom ett tag.

MVH Ann