Vilken väg ska vi köra?

• Fordon
  • Trådstartare Trådstartare MCP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 246

Bukefalos 30 år!

MCP

Trådstartare
Vi ska köra från kapellskär ner till Astrid Lindgrens värld nu i sommar. Maps ger två alternativ, den kortare som går genom stockholm, och den längre som går via enköping.

Finns det bara dessa två alternativ?
enligt maps är det nästan en timme längre restid via enköping, men är det värt det ni som koll?
Vi är inte rädda för att ta mindre vägar, och vi har gott om tid på oss, men jag spenderar hellre tid på att ta oss framåt än att sitta fast i trafik.

Sådär annars då, finns det något man inte bör missa påväg neråt, något som är värt en liten omväg t.o.m?

Jag har kört väg 50 många gånger; mellan Enköping och Strängnäs är det smal 70-väg, går inte fort men är vacker väg. Även efter Strängnäs går det sakta innan det sen blir 2-1 väg. Alternativet E4 genom Sthlm hade jag inte valt i rusningstrafik i alla fall. Andra alternativ tycker jag går bort. Tänker ni övernattning/camping på vägen?

• Gilla
Reactions: MCP
Det beror på när ni tänker åka. Under juli är trafiken oftast inte alls så intensiv på Essingeleden som under andra tider på året.

Man kan kolla trafikläget på trafiken.nu som också finns som app.

Jag har kört väg 50 många gånger; mellan Enköping och Strängnäs är det smal 70-väg, går inte fort men är vacker väg. Även efter Strängnäs går det sakta innan det sen blir 2-1 väg. Alternativet E4 genom Sthlm hade jag inte valt i rusningstrafik i alla fall. Andra alternativ tycker jag går bort. Tänker ni övernattning/camping på vägen?
Nej, vi övernattar när vi kommer fram, men vi kommer i land i kapellskär så tidigt på morgonen så vi har hela dagen på oss att köra :)

Det beror på när ni tänker åka. Under juli är trafiken oftast inte alls så intensiv på Essingeleden som under andra tider på året.

Man kan kolla trafikläget på trafiken.nu som också finns som app.
Det är i juli som vi kommer att åka. Tar vi vägen genom stockholm borde det vara relativt tidigt på morgonen vi åker genom.
Tack, ska kolla in appen, kan ju komma att visa sig vara användbar senare också :)

Nej, vi övernattar när vi kommer fram, men vi kommer i land i kapellskär så tidigt på morgonen så vi har hela dagen på oss att köra :)

Det är i juli som vi kommer att åka. Tar vi vägen genom stockholm borde det vara relativt tidigt på morgonen vi åker genom.
Tack, ska kolla in appen, kan ju komma att visa sig vara användbar senare också :)
Jag tycker väg 23 från Linköping till Vimmerby är väldigt fin. Betydligt trevligare än E22 från Norrköping. Då kan man också besöka https://helldorff.se/

Astrid Lindgrens Näs är väldigt trevlig när ni ändå är i Vimmerby. Det är mer än park med växter och konst samt lite lekmöjligheter så betydligt mer stillsamt än AL-Värld. Det här är en mysig miljö med https://www.musteriet.eu/ en radby där en av gårdarna gjorts om till restaurang m.m. Fin natur.

• Gilla
Reactions: MCP

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka