Vilken växt?

P

prallan

Vi har grävt upp vår pool, för att ha som sommarbostad till sköldpaddorna. Upp har det växt en växt som vi inte vet vad det ä och har inget liknande i närheten. Min man säger att de härstammar från en grov för, dvs förskott.. Jag förlitar mig på Bukeoraklet :bow:
31996

Lite svårt, men ser träd/busk/slyliknande ut. Jag gissar på någon sorts poppel i så fall. De har bland blad som är breda mot skaftet och spetsiga i andra änden. Det som förvillar är att bladen ser så blanka ut, men så är det ju ibland med nya blad.

Lite svårt, men ser träd/busk/slyliknande ut. Jag gissar på någon sorts poppel i så fall. De har bland blad som är breda mot skaftet och spetsiga i andra änden. Det som förvillar är att bladen ser så blanka ut, men så är det ju ibland med nya blad.
Bladen kan bli riktigt stora
32022

Var bor ni @prallan ? Jag borde veta men kommer inte ihåg. :D Tänker att det borde hjälpa. När jag bildgooglar får jag upp en drös amerikanska/sydamerikanska växter.

Ser underbart ut för sköldpaddorna! <3

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
803
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 547
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 081
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 130
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka