Vilken vill jag köpa?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Gordon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 254

Gordon

Trådstartare
http://www.pixbox.se/alb670608
Hej nu är jag här med mina criollos igen.
JAg har tänkt att åka till argetina och hämta hem mig en bra hingst men de är så fina så de är svårt att välja. Här är ett smakprov av några. Den svarta är ju min favvo:love: men jag är ju lite love i svarta hästar oxå. Sen är den vita jätte snygg oxå men fasen att hålla en sånn kille ren.:cry::D. Vad tycker ni??:confused:

Sv: Vilken vill jag köpa?

Jag skulle åka dit och välja den häst som passar mig och mina syften bäst, och låta det bli den färg det blir på den.

Fina!

Underbara hingstar allihopa! :love: ;)

men jag fastnade nog mest för den andra... den med en flock i bakgrunden... Härlig kropsbyggnad, underbar utstrålnig, verkligen något speciellt! :love:
men tycker även om kroppen på både den svarta och vita... men då är det ju det där att hålla rent en vit häst... :p
jag tyckte gul häst har jobbig att hålla rent, så jag skulle nog avsky en vit häst... :rofl:

Jag skulle åka dit och välja den häst som passar mig och mina syften bäst, och låta det bli den färg det blir på den.

Fina!

jo men visst är det så. Men de är roligt att sitta och titta dom är så bra allihop nämligen. Men nu måste jag sälja dom 2 jag har hemma först. Den ena är ju tävlad mkt.

Jo fast på bilderna ser man inte mer än hur de ser ut och vilken färg de har. Inget om ålder, utbildning, stam eller vad du ska ha den till. Svårt att liksom "drömma ikapp" med dig då... ;)

Jo fast på bilderna ser man inte mer än hur de ser ut och vilken färg de har. Inget om ålder, utbildning, stam eller vad du ska ha den till. Svårt att liksom "drömma ikapp" med dig då... ;)

Tänkte inte riktigt på de då de flesta här vet vad jag rider. Jag ska ha den till westernridning tex. reining vilket dom är väldigt bra i en del av dessa är mkt välutbildade men en del av dom är bara utställningshästar oxå.
Jag tävlar barrelrace, polebending, boskapsgrenar.
Sen ska den användas i avel till criolloston.

Jo han är faktiskt jätte fin men han har så grov hals och så hög alsansättning vilket inte är så bra alltid. Men han rör sig nog bra. Han ser väldigt stark ut i kroppen.

Den svarta var ju dö snygg!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

jag gillade kroppen på den vita bäst. de andra har väldigt grova halsar och ser helt skumma ut rent exteriört med korta halsar, korta ben och långa kroppar. tycker även att den svarta har ett himla knepigt kors men det kanske är ljuset som spelar mig ett spratt.

tilläggas ska att jag är en sucker för svarta hästar egentligen;)

är dessa hästar ridna? kan ju vara avsaknaden av muskler som gör att de ser så konstiga ut kanske?

tilläggas ska att jag är en sucker för svarta hästar egentligen;)

Men han trampar igenom så. Kolla kotorna. (alltså fjärde bruna med två vta fötter)

Den andra bruna med tre vita fötter och "bra halsansättning" gillar jag. Inte så grov utan väproportinerlig och verkar trampa under sig naturligt.

Svårt det där, smaken är som baken.

mvh Eva

Jag är också svag för svarta hästar så jag är nog inte mycke till hjälp :love:
köttbullen va ju söt som en jäkla sockerbit också :love:

Men han trampar igenom så. Kolla kotorna. (alltså fjärde bruna med två vta fötter)

Den andra bruna med tre vita fötter och "bra halsansättning" gillar jag. Inte så grov utan väproportinerlig och verkar trampa under sig naturligt.

Svårt det där, smaken är som baken.

mvh Eva
Jo de är sant. jag såg de men har inte tänkt mkt mer på de. Men han är ingen jag skulle välja ändå. Han e för grov på ett icke bra sätt. halsen tycker jag inte om.

Måste erkänna att jag föll lite för "köttbullen"...men han såg väldigt liten ut. Synd att ryttaren drar ihop honom, skulle varit kul att se honom rent uppställd;)...jag gillar ju bruna hästar:d

//Pirajja...med fux och skäck i stallet:o

Måste erkänna att jag föll lite för "köttbullen"...men han såg väldigt liten ut. Synd att ryttaren drar ihop honom, skulle varit kul att se honom rent uppställd;)...jag gillar ju bruna hästar:d

//Pirajja...med fux och skäck i stallet:o

Han är ca 148cm sen sitter de en stor fet argentinare på honom.

Nr. 3 eller den vita, det var dom såg mest "rätt" ut exteriört. Sen om det är rätt inom criollons rasstandard vet inte jag men ridmässigt sett tycker jag dom är mest lämpliga.

Jag gillar helt klart den svarta bäst :love: Gillar att han ser lite nätt ut i kroppen, smidig helt enkelt :smirk:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 172
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
34 350
Senast: iNHALE
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 661
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
41 699
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Kattbilder #10
  • Oseriös avel 2023