Lady_A
Trådstartare
Har starka funderingar på att skaffa hund nästa sommar och börjar redan nu fundera på lämpliga raser! Hoppas på hjälp och tips från alla hundkunniga härinne!!!
Är uppvuxen med en Springer tik som är min absoluta ögonsten!
Dock var jag så liten när vi skaffade henne att det är min pappa som stått för fostran och tränning av henne...
ÖNSKEMÅL:
Inte för liten (minst cockerzize) men inte så stor att jag måste köpa kombi...
Hög arbetsmotivation och mycket will-to-please men inte för högt aktivitetsbehov
Lätt att ha lös så hon kan springa bredvid hästen när jag rider
Pälsen slelar ingen roll men får gärna vara lång mjuk och lockig då jag gillar att pyssla med pälsvård....
Gilla folk och andra hundar och vara lätt att ha med överallt
RASER JAG FUNDERAT PÅ:
Springer (den ras jag vill ha mest av allt...)
Cocker (engelsk)
Bullterrier
Staff (kanske lite liten att springa med)
Am. Staff (kanske för tuff för mig??)
Setter
Boxer (lite för stökig och bufflig men söt!)
Mellanscnauzer
Storpudel
Dalmatiner(eg inte men hört att den passar väldigt bra som hästhund)
Flat
Vill prova på lydnad och agility på hobbynivå, ta långa promenader, lära in en massa kul tricks, och kanske ställa ut lite.
Har tänk jobba på tex brukshundsklubb en dag varannan helg samt träna själv ngra timmar andra helger, hunden får som sagt mycket springmotion och lite granna hjärngympa varje dag...
Finns det ngn hund som uppfyller mina krav och som kan tänkas trivas med den aktiveringen??
Jag är 21 och pluggar till veterinär....
Är uppvuxen med en Springer tik som är min absoluta ögonsten!
ÖNSKEMÅL:
Inte för liten (minst cockerzize) men inte så stor att jag måste köpa kombi...
Hög arbetsmotivation och mycket will-to-please men inte för högt aktivitetsbehov
Lätt att ha lös så hon kan springa bredvid hästen när jag rider
Pälsen slelar ingen roll men får gärna vara lång mjuk och lockig då jag gillar att pyssla med pälsvård....
Gilla folk och andra hundar och vara lätt att ha med överallt
RASER JAG FUNDERAT PÅ:
Springer (den ras jag vill ha mest av allt...)
Cocker (engelsk)
Bullterrier
Staff (kanske lite liten att springa med)
Am. Staff (kanske för tuff för mig??)
Setter
Boxer (lite för stökig och bufflig men söt!)
Mellanscnauzer
Storpudel
Dalmatiner(eg inte men hört att den passar väldigt bra som hästhund)
Flat
Vill prova på lydnad och agility på hobbynivå, ta långa promenader, lära in en massa kul tricks, och kanske ställa ut lite.
Har tänk jobba på tex brukshundsklubb en dag varannan helg samt träna själv ngra timmar andra helger, hunden får som sagt mycket springmotion och lite granna hjärngympa varje dag...
Finns det ngn hund som uppfyller mina krav och som kan tänkas trivas med den aktiveringen??
Jag är 21 och pluggar till veterinär....