Vilket är varmast i höst? Jackor..

Aslan

Trådstartare
Jag är en extremt frusen person. Jag är nu på jakt efter en höstjacka som står emot både regn och lite kyla innan jag går över till vinterjackan. Jag spenderar flera timmar utomhus (ofta ganska stillastående i mitt arbete) i ur och i skur, flera timmar om dagen.

Jag har kikat lite och funderar nu på vad som blir varmast och bäst.

Antingen så köper jag en bra skaljacka ihop med en varm och go fleece, eller så köper jag en lättare vadderad höstjacka.

Vilket blir varmast och vilket står emot regn bäst?! Vad är era erfarenheter? Vad har ni utomhus människor på er såhär på hösten innan vinterjackan kommer fram?
 
Skaljacka och fleece när jag cyklar till jobbet. Men om du ska stå still mycket rekommenderar jag något varmare, typ en parkas. D-son har många till vettiga priser.
 
Jag är en extremt frusen person. Jag är nu på jakt efter en höstjacka som står emot både regn och lite kyla innan jag går över till vinterjackan. Jag spenderar flera timmar utomhus (ofta ganska stillastående i mitt arbete) i ur och i skur, flera timmar om dagen.

Jag har kikat lite och funderar nu på vad som blir varmast och bäst.

Antingen så köper jag en bra skaljacka ihop med en varm och go fleece, eller så köper jag en lättare vadderad höstjacka.

Vilket blir varmast och vilket står emot regn bäst?! Vad är era erfarenheter? Vad har ni utomhus människor på er såhär på hösten innan vinterjackan kommer fram?
En bra skaljacka med en lättvikts dunjacka under. Då kan du ta av och på om solen kommer fram eller höstvindarna friskar i!

Dessa kan dessutom användas separat och lättvikts dunjackan får även plats under din vinterjacka sen!

Mvh Miks
 
Skidjackor har ofta snölås, de funkar utmärkt som vindlås också. Det är jätteskönt att kunna stoppa vinden från att kunna blåsa in under jackan. Jag har en skidjacka från Everest med snölås i både midja och ärmar som jag tycker är super, den tål mycket regn.

En tunn dunjacka är jätteskönt att ha under.
 
Jag är en extremt frusen person. Jag är nu på jakt efter en höstjacka som står emot både regn och lite kyla innan jag går över till vinterjackan. Jag spenderar flera timmar utomhus (ofta ganska stillastående i mitt arbete) i ur och i skur, flera timmar om dagen.

Jag har kikat lite och funderar nu på vad som blir varmast och bäst.

Antingen så köper jag en bra skaljacka ihop med en varm och go fleece, eller så köper jag en lättare vadderad höstjacka.

Vilket blir varmast och vilket står emot regn bäst?! Vad är era erfarenheter? Vad har ni utomhus människor på er såhär på hösten innan vinterjackan kommer fram?

En ordentlig parkas + överdragsbyxor + mössa. Då håller jag mig varm ganska länge. Byxorna gör stor skillnad för mig.

Vid minusgrader blir det termobyxor+termojacka+mössa.

Givetvis ordentliga skor, handskar, och halsduk - det har jag redan nu när det är 15 grader. Fryser jämt. :meh:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 289
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 403
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 570
Senast: Hedinn
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 432
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp