vilket är bäst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare makejo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 885
M

makejo

mellan termo masters regntäcke och horse savers regntäcke??
om båda kostar samma begagnat vilket är mest prisvärt?

Sv: vilket är bäst

Jag har ett horse saver och det är jättebra! Jag har för mig att horse saver är källquists märke, eller har jag fel?
Så om jag var du skulle jag absolut ta horse saver täcket!:)

Å jag har ett thermo master regntäcke och är supernöjd med det!!! Det är nog som sagt smaken som får avgöra:)

för nästan samma pris får du ett horseware amigo! Satsa på ett sånt istället.

Höökstäckena är dåliga och jag tycker dom blir dyrare och dyrare för samma skit.

Horsesaver är ok, iallafall det täcket jag träffat på. Väldigt tunt yttertyg som inte håller för tuffare tag visserligen.

Men man får ju vad man betalar för...

Hade ett termomaster till min ponny, det sög typ till sig vatten... och sömmar osv släppte fort.

Har ett horsesaver till hästen jag har nu, köptes som "nödfallstäcke", men kan inte använda det för det sitter så illa, hon får skav...
Så, inget av dem!

Absolut horse saver!
Köpte ett sånt som nödtäcke för några år sedan, blev positivt överraskad. Har alltid hållt hästen torr och varm i alla väder. Thermo master har jag tyvärr träffat på en del som läckt.

Jag har flera stycken TM-täcken från Hööks och alla är otroligt bra både i hållbarhet, vattentäthet och passform.

De är få av mina märkestäcken som klarar att hålla så tätt som Höökstäckena gör. Höökstäckena är de täcken jag känner mig absolut säkrast på när det är hällregn hela dagen. Jag har inte varit med om en enda gång som det har läckt trots att jag aldrig någon gång har impregnerat dem. Å andra sidan tvättar jag dem också sällan i maskin.

Köpte nyligen ett begagnat höökstäcke. Funderade då på om det möjligtvis skulle vara ett måndagsexemplar. Men icke, det håller precis lika tätt som min övriga höökare.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 370
Senast: Silje
·
Hundhälsa Min hund har spondylos och eventuellt början på artros i höfterna (skuggor på röntgen, men inte tillräckligt tydligt för att se om det...
Svar
5
· Visningar
436
Senast: Migo
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur