Vilket babyskydd?

Sv: Vilket babyskydd?

Stopp & belägg, så skrev jag inte.

Det var du som påstod att det var många föräldrar som köpte ett skydd med mindre säkerhet till fördel för att det var lättare. Jag bara ifrågasatte det du skrev eftersom det kändes som ett konstigt antagande att skriva många. Det finns säkert dom föräldrar som inte tänker på säkerheten, men att det rent generellt handlar om många föräldrar har jag svårt att tro.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Jag skriver det jag upplevt. Och i min bekantskapskrets så hamnar det under många. Tyvärr!
 
Sv: Vilket babyskydd?

Ja men min poäng är ju att din umgängeskrets kanske inte talar för det generella, rent generellt tror jag inte det handlar om många vilket jag svarade :).

Strunt samma. Både actan och brion är säkra och bra skydd, men ska man bära mycket så är det ju fördel med ett mindre klumpigt.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Fast Brios vagnar tar bara samma årsmodell på babyskyddet. Så sa de till mig i affären iaf.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Har jag ingen aning om. :) min adapter har klarat tre olika babyskydd iaf av diverse tillverkningsår.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Vi provade en brio go men det var årsmodellen innan på babyskyddet. Då klickade den inte på plats... Fast Brios använder ju samma låsning som övriga vagnsdelar. Ingen extra adapter.

Jag har inte provat något annat än acta gracos teutoniaskydd på min vagn. (Cosmon)
 
Sv: Vilket babyskydd?

Kolla om ngn av skydden passar på din vagn, om du känner att du har behovet av det.
För oss var det GULD värt att kunna klicka på babyskyddet på vagnen. Mest för att vi får gå en bit från garaget, men också för att slippa väcka bebis om den somnat i bilen, tex för en snabb tur till affären eller liknande.
Ska vi ha fler barn så är det en av de sakerna jag kommer prioriera högst faktiskt.
 
Sv: Vilket babyskydd?

*knapp*
Vi ska köpa vagn från Kronan och vad jag förstår går det inte att klicka i något babyskydd på kronan men det känner vi inte att vi har behov av heller. När vi kommer åka tåg behövs vagnen som sovplats till bebis så det är inget alternativ att bara klicka fast babyskyddet och annars ser vi inte heller något större behov av det eftersom vi bor i hus och parkerar bilen 3 meter från ytterdörren ;)

Hade vi KÖPT babyskydd hade det varit mer intressant att köpa ett som räcker så länge som möjligt men nu ska vi hyra och får bara hyra i 9 månader, hade tänkt hyra skyddet någon månad före BF så föds bebis vid BF kommer vi inte få ha kvar skyddet längre än tills bebis är 8 månader. Så det känns inte så viktigt att Aktan är större ur rymlighetssynpunkt utan det är snarare en nackdel för smidigheten.

Lutar åt primon nu istället men vi får se hur det känns när vi ska dit och bestämma oss och får se skydden, klämma och känna lite. Men det verkar ju inte som om någon tycker att det ena eller andra är ett DÅLIGT val i alla fall så det blir väl lite magkänsla när vi väl är där.
Tack för alla svar i alla fall!
 
Sv: Vilket babyskydd?

Vill bara säga att min son växte ur actan på 6 mån.
Vi parkerar 1 meter från dörren. Fördelen med att klicka i babyskyddet i en vagn kommer när man är hemmifrån och baby somnar i bilen. Då vill man inte behöva väcka för att flytta över till en vagn. Och sedan väcka igen när det är dags för hemfärd.
Vi har också en kronan och den användes för hemmabruk/hemmapromenader. Sulkyn låg alltid i bilen och den vagnen används ffa som sagt.
 
Sv: Vilket babyskydd?

Nu kommer jag och grusar ner tråden lite.

Vi hade babyskydd från Acta Graco och sonen satt som en kratta i det. Han fick inget stöd i ryggen för att skyddet var för skålat nere i svanken. Han blev varm och svettig direkt vi sattte ner honom (det var någon sorts glansig klädsel). Allt detta resulterade i en unge som gallskrek så fort vi satte honom i babyskyddet. Han skek tills han kom ur. Var det 10 minuters bilfärd så skrek han 10 minuter. Var det 1,5 timme så vrålade han så länge. Detta i sin tur ledde till att jag inte åkte bil så jättegärna och blev rätt isolerad i början.

Vi köpte en ny stol (modell 9-25 kg, Maxi Cosi Mobi) redan när sonen var 5 månader och bytte när han var 6. Sedan dess går det snäppet bättre men början förstörde mycket för hans bilåkningsentusiasm så vi har fortfarande lite problem.

Vi provade att sätta honom i vännernas Maxi Cosi Carbriofix och där satt han jättebra och blev inte alls grinig. Till nästa barn kommer iaf jag rata Acta Graco.

Kan sprida lite ljus i tråden och meddela att sonens båda kusiner har åkt i samma babyskydd och de har tyckt det var ok. Minsta kusinen är nu 8 månader och har fått ny stol (modell 9-25 kg, Maxi Cosi Mobi) för att han vuxit ur babyskyddet.

Hoppas ni blir nöjda oavsett vilket ni väljer!

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 203
Senast: Smurfoff
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
916
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 025
Senast: MML
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 785
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp