B
BertaLotta
Nu behöver jag lite råd från er som är duktiga på foder
!
Jag ska köpa hö från en (för mig) ny leverantör i år. Han köper upp från många olika bönder och säger att jag i princip kan välja vilka värden jag vill ha. Som exempel sa han att i smbrp kan jag få allt mellan 20-60 g. Låter ju bra, men vad sjutton ska jag välja? Har en sjuåring som tävlar i hoppning och fälttävlan, en åring och en "shettis"...
. Vill ju helst kunna ge dem av samma och inte hålla på och köpa olika hö till de olika hästarna. 7-åringen är inte speciellt matglad, det är svårt att få i henne mer än 8-9 kg grovfoder/dygn. Hon bara lämnar om man ger henner mer. Hösilage är inte ett alternativ, för det äter hon inte
. Köpte Horsehage under hennes dräktighet pga dammigt hö, men det var inte populärt kan jag säga...
.
Tacksam för råd och tips!

!Jag ska köpa hö från en (för mig) ny leverantör i år. Han köper upp från många olika bönder och säger att jag i princip kan välja vilka värden jag vill ha. Som exempel sa han att i smbrp kan jag få allt mellan 20-60 g. Låter ju bra, men vad sjutton ska jag välja? Har en sjuåring som tävlar i hoppning och fälttävlan, en åring och en "shettis"...
Tacksam för råd och tips!