Vilket Linement?!

B

**BORTTAGEN**

Hej!
Vilket Linement skulle ni rekomendera om man vill använda det på en skada typ knäledinflammation, för förbyggande hjälp. Har inte så stor erfarenhet av linement, ska man ha på det före ridning eller efter?!
Har hört att Radital och Arnika är bra men vilket bör jag ha, ska det vara värmande effekt eller kylande?
Jag själv hade en stukning som inte ville läka ut, där lade jag på salva som var värmande innan arbetet för att blodcirkulationen skulle komma igång och efter kylande. Det funkade bra på mig men nu är det ju en häst det gäller..

Hur gör ni och vad rekommenderar ni?!

:bump: Hej från Gildra :bump:
 
När det gäller liniment på knäledsinflammation vet jag inte om det är så bra att använda linimet alls utan vetrinärs inrådan :confused:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 208
Hästvård STÄNDIGT DETTA FUNDERANDE! Såklart vill man ju ta hand om sina älsklingar på bästa sätt alltid! Behöver lite tips till våra...
2
Svar
31
· Visningar
4 757
Senast: Sar24BB66
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 114
Senast: WildHorse
·
M
Hästvård hej hopp! när jag har ridit ett hårt pass vill jag gärna ha på linement efteråt. men vad är eg bäst? värmande/kylande eller både och...
Svar
18
· Visningar
3 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp