Vilket märke?

M

Mauriwe

Någon som vet vad detta är för sadel, eventuellt vilket märke det är? Försökt hitta information om den men utan framgång så vänder mig till er nu:) Även om det skulle visa sig vara en skitsadel så vill jag gärna veta:idea:


img_20120201_110724_187261531.jpg
 
Sv: Vilket märke?

Der er sikkert ingen mærke på den. At bedømme fra dekorationen på læderet, er der tale om en meget billig sadel. Med sadler i denne kvalitet, skal man være ekstremt opmærksom på om der er nogen ujævnheder på undersiden.
 
Sv: Vilket märke?

Okej då vet jag, tack för era svar!:)
 
Sv: Vilket märke?

Jag hade en sån en gång... nypris låg på max 1500kr. Sadeln var snedsydd undertill och hade en sadelgjord som inte borde få användas till hästar. Utan tvekan en lågbudget och mitt exemplar gick inte att använda. Har sett åtskilliga annonser på nätet där folk försöker sälja dessa som "kvalitetssadlar" för 3-3500kr... :crazy:
 
Sv: Vilket märke?

Jag hade en sån en gång... nypris låg på max 1500kr. Sadeln var snedsydd undertill och hade en sadelgjord som inte borde få användas till hästar. Utan tvekan en lågbudget och mitt exemplar gick inte att använda. Har sett åtskilliga annonser på nätet där folk försöker sälja dessa som "kvalitetssadlar" för 3-3500kr... :crazy:


Oj, vad var det för sadelgjord? Denna sadeln har inte original gjorden därför jag undrar:) Ja jag har också sett att folk kallar de för bra sadlar osv, därför jag ville ta reda på om det verkligen var så, misstänkte själv att det var en skitsadel därför jag frågade här:)
 
Sv: Vilket märke?

Hvis undersiden og tilpasning er god nok til at du vil forsøge med den, skal du ihvertfaldt have en nye "tie strap" og sikkert også en nye off billet. De stropper der er på sadlen til at påsætte gjord er hverken bred nok eller lavet rigtig. Man bruger normalvis en lang strop på venstre side og på højre side enten det samme eller en "off billet", som er to lag stærk læder. Dem der er derpå er lavet mere som noget til en baggjord men selve til en baggjord plejer de at være kraftigere læder.
 
Sv: Vilket märke?

Det var en repgjord med tunna rep (troligen bomull) som när man spände åt den fick en anläggningsyta på kanske 3-4 cm längs med hästen... den hade liksom noll stadga.
 

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 731
Senast: JohannaB
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Sorgsen
·
Kläder & Bli fin Om det ens är ett känt märke. Jag har en kavaj jag en gång i tiden köpt second hand som det står "Rapps dam" på. Jag hittar ingenting om...
Svar
6
· Visningar
727
Senast: Ramona
·
Fordon På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med...
2
Svar
34
· Visningar
3 516
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp