vilket program till att skissa en lägenhet?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare smurfolina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 7 482
S

smurfolina

Ska skissa upp en ritning av blivande nya lägenhet, har varit där o tagit mått på rummen o ska nu göra en ritning. Men frågan är var?? Hittar inget program som jag kan andvända. Nån som har nått tips på program som skulle klara detta?
Skulle vilja se lägenheten med våra möbler i skalenlig storlek. Vill inte rita för hand på papper då det ska suddas o ändra med olika förslag.
Nån med tips?
Kanske till och med ett inrednings program!

Sv: vilket program till att skissa en lägenhet?

har oxå fått tips om sketchup, lär vara ett bra program. Ska se om jag kan fixa hem nått.

Microsoft Visio har jag, har inte testat det jättemycket men det verkar vara bra! Man kan rita massor av olika saker. =)

månsken skrev:
Microsoft Visio har jag, har inte testat det jättemycket men det verkar vara bra! Man kan rita massor av olika saker. =)

Ja, det har du rätt i!
Det var ju bara ett ritningsprogram hon var ute efter, och då fungerar nog Visio jättebra.

Tyckte det är bra med 3D-program så man kan leka tex med hur ljuset kommer in i lägenheten under dagen och se allt uppbyggt...

Liknande trådar

Anläggning Min tur att lägga upp ritningar och ställa tusen frågor :D Det är fritt fram att förkasta eller komma med andra förslag om precis allt...
Svar
7
· Visningar
3 226
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur