Vilket ska jag välja, träns/pannband, I-landsproblem

Alexandra_W

Trådstartare
Hoppas det är okej att länka bilder såhär, annars kan väl moderator tala om vad jag får göra?

I alla fall, jag vill ju ha ett blingat pannband till fblvalacken. Kärade ju först ner mig i Centaurs Döbertpannband, och sen på Globen i ett OSpannband.. Båda tyvärr för dyra för min budget, eller snarare så kan jag inte förmå mig att köpa så dyrt pannband...

Så nu velar jag igen.

Endera köper jag den här Döbertkopian: http://horze.se/images/products/41/1/10570_L.jpg

Eller så skiter jag i blinget for now, och köper ett sånt här träns:
http://grand-prix.se/images/Globus_transreflexa.jpg

Hästen har grått som färg, och jag har kikat läänge på det tränset, men inte känt jag har någon som fixar att bära upp så 'kraftigt' träns, men tror nye herrn kanske kan det.

Nye herrn:

https://lagring.storegate.se/user/P...1-41b1-ac8d-35eba85ee861&Image=1868191&Size=1

https://lagring.storegate.se/user/P...4-4403-8469-66eb94b81f58&Image=1883539&Size=1

https://lagring.storegate.se/user/P...4-4403-8469-66eb94b81f58&Image=1883549&Size=1 (enda jag har på bläsen framifrån sådär tror jag)

/Alexandra - sitter och passar tvättmaskinen och har trååkigt

Sv: Vilket ska jag välja, träns/pannband, I-landsproblem

Det beror ju på.. Behöver du ett nytt träns ska du ju kanske köpa det ist:smirk:

Men annars:
Döbertkopian helt klart! :love:

Behöver och behöver, det är ju en sån där kuggfråga ;)

Jag har ett träns, dock så har jag inget bra pannband till det, han har cob i träns och full i pannband.. Tränset är helt okej, men det är inget speciellt med det, rätt tråkigt svart budgetträns (tror det kommer från Hööks). Men det är ju inte fult, det är helt och i gott skick osv, så det finns egentligen ingen anledning att byta ut det, men det är ju inte speciellt roligt heller.

Så nej jag behöver inte, men jag har absolut inget emot att byta ut det.

Det är i princip samma pris för pannbandet som för tränset (inte räknat exakt, men med rea och rabatter och sånt tror jag det är ganska hugget som stucket ekonomiskt vilket jag väljer)

Hur bred är nosgrimman på tränset? Känns lite som att din häst kommer försvinna i det. Jag skulle iaf ha satsat på pannbandet, elelr försökt hitta ett annat träns om du hellre vill ha ett nytt träns. :)

men varför inte köpa tränset+ blinga ett billigt pannband själv? :idea:

men varför inte köpa tränset+ blinga ett billigt pannband själv? :idea:

Eftersom sen jag såg centaurs Döbertpannband, och OS-pannbandet på globen är det kört. Jag vill inte ha något annat blingigt, och jag kan inte blinga på det sättet själv.

Hade varit MYCKET lättare om jag aldrig sett dem, och gått loss på budgetblinget i Globen, fanns ju massor, men det 'dög' ju inte efter att jag sett den 'äkta varan' =/

hahaha, jo du är inte ensam :angel:

Tycker iof likadant som Nitronom, men du får ju mer för pengarna genom att köpa tränset ;) Det pannbandet duger väl sålänge?

:eek: som de tränsar hästen!

Jag skulle ha satsat på ett med smalare remmar, tkr att det ser så klumpigt och ponnyaktigt ut med för breda remmar.
Men det ebror ju också på vad du har för smak :)

Jag skulle ha satsat på ett med smalare remmar, tkr att det ser så klumpigt och ponnyaktigt ut med för breda remmar.
Men det ebror ju också på vad du har för smak :)

Jag gillar smala, nätta remmar, men det går inte med så nätt som jag vill ha det på det huvudet, ser helt muppigt ut.

I övrigt är jag inte så kinkigt, förutom blingkärleken då, så gillar jag stilrent, men gärna med någon form av enkel dekor, t ex just som på det tränset. Inte 'blaffig' dekor (gillar inte mönsterstickning och så), men ändå dekor, inte vanligaste sorten, fullt synligt men ändå diskret.

Så jag gillar det där tränset, kikat på det sen det kom för mer än ett år sen, men som sagt inte haft någon som kunnat bära upp så brett och tjockt. Kanske inte nye herrn kan heller, svårt säga innan man provat, men han är nog den som är närmast iaf.

jag har reflextränset det är inte så kraftigt som det ser ut på bilden utan helt vanligt reflexen ser grå ut
tänk bara på att nosgrimman är ganska stor i storleken runt om

jag har reflextränset det är inte så kraftigt som det ser ut på bilden utan helt vanligt reflexen ser grå ut

Blir det ungefär proportionsmässigt och hur det ser ut som på den där bilden där en fux har det på sig?

Hur är kvaliten etc i övrigt? Det är just att reflexen ser grå ut jag gillar, jag är ute efter just det grå och inte själva reflexerna =)

(Schabrak, lindor etc går i grått, mattes ridbyxor och säkerhetsväst med)

det jag har är helt ok mjukt o fint...
skall kollla efter bild om jag har nån

Globustränset tyckte jag faktiskt var fult. Remmarna såg tjocka och osmidiga ut och det gav ett allmänt klumpigt intryck.

Om jag vore du skulle jag kolla Ebay eller Calevo, där kan man hitta Passier och liknande rätt billigt. Bred nosgrimma fast på ett fint sätt!

Sjukt söt häst förresten!

2615231090.jpg

där är en bild..

Globustränset tyckte jag faktiskt var fult. Remmarna såg tjocka och osmidiga ut och det gav ett allmänt klumpigt intryck.

Om jag vore du skulle jag kolla Ebay eller Calevo, där kan man hitta Passier och liknande rätt billigt. Bred nosgrimma fast på ett fint sätt!

Sjukt söt häst förresten!

Kikade du på bilden där det sitte rpå en häst med? Jag tycker det ser groteskt ut när man bara ser det i 'luften', men helt okej på häst?

Kikat på e-bay, men inte hittat något i rätt prisklass jag gillat, är iofs alltid svårt bedömma efter bild, kan ju se fint ut på bild och inte fint irl, och tvärtom.

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor vill bara hälsa att han älskar den här vintern..
Svar
10
· Visningar
1 131
Senast: Galathea
·
Övr. Hund Idag har Viktor gjort en mycket lärorik erfarenhet.. Nämligen att det INTE är smart att... ..gräva i en myrstack med pissmyror...
Svar
9
· Visningar
1 626
Senast: Bebben
·
Utrustning Jag är ju vansinnigt förtjust i strass och glitter. Och när nu snälla, snälla moster tänkt ge mig en peng till Globenshoppingen i... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 744
Senast: rubytoo
·
Övr. Hund Utter älskar att vara med matte i stallet. Allra mest älskar han att 'hjälpa' matte att mocka. (Matte är aningens mer tveksam i...
Svar
2
· Visningar
914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka