Vilket stall skulle ni valt?

Jag bor ju som sagt i området och jag vet inga andra vägar än dem. Men å andra sidan har jag aldrig ridit här så det är helt klart värt att fråga de andra i stallet faktiskt.
Så du utgår från att där inte finns ridvägar. Klart du ska fråga, de kanske är långt bättre än du tror (eller helt obefintliga då de inte får rida på de du känner till).
 
Jag hade även funderat över ev tillgång till ridhus inom bra avstånd. Ridbana i all ära, men del av året ökar ju ridmöjligheten markant med tillgång ridhus.
 
Vårt eget stall liknar stall 1. Vi har en superbra ridbana som vi vinterunderhåller, men inte jättemycket ridvägar nära. Vi brukar lasta två hästar och köra till skogen eller stranden och rida på helgerna, så kan vi ägna vardagkvällarna åt att träna i bra belysning på banan.
 
Kikar in och talar om att vi tillsammans med ägaren har bestämt oss för stall nr 1! Vi ser fram emot att se vad fine hästen tycker om nya kompisarna och de jättefina hagarna när det är dags för flytt i slutet av januari. Både jag och dottern är superpeppade på att ha så himla nära och det tycker ägaren (som har ungefär lika långt till båda stallen) också är bra. Det är som sagt en äldre häst så hagarna är viktiga och nu kan vi pyssla om mer och bara sticka inom även om det inte är vår riddag vilket ägaren bara tycker är positivt.
 
Kikar in och talar om att vi tillsammans med ägaren har bestämt oss för stall nr 1! Vi ser fram emot att se vad fine hästen tycker om nya kompisarna och de jättefina hagarna när det är dags för flytt i slutet av januari. Både jag och dottern är superpeppade på att ha så himla nära och det tycker ägaren (som har ungefär lika långt till båda stallen) också är bra. Det är som sagt en äldre häst så hagarna är viktiga och nu kan vi pyssla om mer och bara sticka inom även om det inte är vår riddag vilket ägaren bara tycker är positivt.

Vad härligt !
Roligt även att läsa om vilket fint samarbete ni och ägaren har runt hästen :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 606
Senast: lizzie
·
  • Artikel
Dagbok Jag bytte stall i december efter att jag hamnat dels hamnat i mellan två parter som inte var helt överens och för att jag kände mej...
Svar
3
· Visningar
1 071
Senast: cirkus
·
Anläggning Är i full gång med att kika runt efter stallplats inför kommande häst. Eftersom det blir min första häst vill jag stå i ett större stall...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
7 326
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp