Vilket täcke menar hon??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mount Never Rest
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 112
M

Mount Never Rest

Jag har hört rykten om ett täcke... Men jag minns inte namnet (eller ha jag någonsin vetat:confused: )

Detta är det jag vet:
  • Irländsk
  • Går inte sönder
  • Super varmt
  • DYRT

Jag gillade tanken på ett täcke som är varmt och hållbart. Men vad kan det vara för märke???

Om ingen vet så måste jag nog snoka reda på varifrån jag hört om detta fantastiska täcke:rofl:

Sv: Vilket täcke menar hon??

Mount Never Rest skrev:
Detta är det jag vet:
  • Irländsk
  • Går inte sönder
  • Super varmt
  • DYRT

Det är definitivt Horseware. :p
Har flera sådana, jättebra täcken!
Även kända som täckenas Rolls Royce (stav?). ;)

Ja kanske det är dom:idea:
Detta täcke gillar jagBILD:d
Dom finns väl att köpa från en massa butiker i sverig om jag inte minns fel.

Vet du möjligtvis något om vad för typ av häst man ska ha?? Jag har ju ett smalbogat litet varmblod;)

Mount Never Rest skrev:
Ja kanske det är dom:idea:
Detta täcke gillar jagBILD:d
Dom finns väl att köpa från en massa butiker i sverig om jag inte minns fel.

Vet du möjligtvis något om vad för typ av häst man ska ha?? Jag har ju ett smalbogat litet varmblod;)
Det på bilden är ett Rambotäcke (men dom kanske tillverkas av horseware) Precis detta har jag haft till mitt andalusiersto....SUPERTJOCKT...tåligt...Bästa täcket jag ägt..köpte det då hon kom till oss från spanien i oktober så hon inte skulle frysa ihjäl;)

jjeg skrev:
Det på bilden är ett Rambotäcke (men dom kanske tillverkas av horseware) Precis detta har jag haft till mitt andalusiersto....SUPERTJOCKT...tåligt...Bästa täcket jag ägt..köpte det då hon kom till oss från spanien i oktober så hon inte skulle frysa ihjäl;)
Det verkar som det!
För när jag kollade på Turnout täcken så fanns det: Rambo, Rhino & Amigo. Och det är väl "märken" alla tre:idea:

Säkert....jag köpte mitt på granngården...Gick bara in och sa:-Jag ska ha det varmaste /bästa täcket ni har ;) Då fick jag detta...Är urkass på märken...

Mount Never Rest skrev:
Det verkar som det!
För när jag kollade på Turnout täcken så fanns det: Rambo, Rhino & Amigo. Och det är väl "märken" alla tre:idea:

Som jag fattat det så Rambo, Rhino och Amigo olika "undermärken" (haha vad tusan ska man kalla det?:rofl: ) av Horseware och de finns i olika modeller. Det klassiska, med halv hals och med hel hals, samt med olika stoppning.
Och Rambo, Rhino och Amigo har väl lite olika kvalitet på yttertyget (tror jag). Rambo är det bästa, sen Rhino och sist är Amigo.

MEN jag kan ha fel!:p

Horseware tillverkar både Rambo, Rhino och Amigo som är olika "delar" av Horseware. Bra, bättre, bäst kan man säga. :p Skillnaden ligger främst i yttertyget så vitt jag vet, man kan gå in på HW's hemsida och kolla bättre.
Väldigt prisvärda och bra täcken har de, Horseware. Passar de flesta hästar, jag har sett MÅNGA olika typer av hästar ha deras täcken och som sagt, de passar på de flesta tack vare sin otroliga passform. :)

Billigast i Sverige är de nog hos Strömsbergs Gård
www.stromsbergsgard.se

Jag ska nog spara till ett Rambo Wug (se min tidigare bild)
2040-2180.- 370g fyllning & fraktfritt
Det låter perfekt:d
Hm.... Finns dom i 5cm strl?? Alltså 130cm.. För det skulle nog passa bäst, för 125cm är bra men lite längre skulle inte skada... & 135 blir som en liten klänning:o

Mount Never Rest skrev:
Finns dom i 5cm strl?? Alltså 130cm.. För det skulle nog passa bäst, för 125cm är bra men lite längre skulle inte skada... & 135 blir som en liten klänning:o

Ja, det gör dom.

Mount Never Rest skrev:
Jag ska nog spara till ett Rambo Wug (se min tidigare bild)
2040-2180.- 370g fyllning & fraktfritt
Det låter perfekt:d
Hm.... Finns dom i 5cm strl?? Alltså 130cm.. För det skulle nog passa bäst, för 125cm är bra men lite längre skulle inte skada... & 135 blir som en liten klänning:o

Ja, det gör de.
Men "behöver" du verkligen Rambo?
Jag har uppfattat det som att om man inte har en täckesmarodör eller en massa lekfulla kompisar i hagen så kan Rhinos ytter tyg (som är jättestark bara det, har ett rhino wug själv) räcka bra. Och man sparar en tusenlapp.

Elshacera skrev:
Här kommer ett annat bra täcke belönades 2004 med pris i England för bästa täcke.
http://www.weatherbeeta.com/UK/Range/Orican/Orican_intro.asp

Däremot är det ännu ej så vanligt i Sverige
mvh El
Finns det återförsäljare här i sverige?Är ute efter ett täcke till min breda frieser och detta Rambo går inte på honom....Tips på täcke för breda bogar och grov hals......

Senast ändrad av en moderator:

Kan du tänka dig lite billigare täcken finns alltid Horze.
Har två täcken därifrån och båda är verkligen GIGANTISKA i bogen... :smirk:

Kan inte svara på hur de sitter då vi ej provat.
men om du kikade på deras sida är det nog det första täcket som satt bogvecken på rätt ställe...eller med andra ord bogvecken sitter där de gör nytta.

.
mvh El

Lord Owen skrev:
Ja, det gör de.
Men "behöver" du verkligen Rambo?
Jag har uppfattat det som att om man inte har en täckesmarodör eller en massa lekfulla kompisar i hagen så kan Rhinos ytter tyg (som är jättestark bara det, har ett rhino wug själv) räcka bra. Och man sparar en tusenlapp.
Tja, jag har en täckes marodör men jag tror nog att du har rätt:angel:
Men jag gillar att drömma (fast pengarna har ganska svårt att växa:o )

Dom är superbra! Stallägaren berättade om ett Horseware täcke som hon har haft i 14år!! och det är inte en rispa på det. Alla deras hästar har sånna och dom verkar superbra. Man ska väl inte ens behöva bensnören på dom? :love:

Vi har flera Horsewaretäcken till vår häst och de är de bästa täckena jag haft! Våra börjar bli till åren nu men det är inte en rispa i dem ens.. aldrig varit lagade eller nåt! Ärligt så tycker jag att de är de enda täckena som är värda sina pengar.. alla andra jag haft å göra med har varit rejält sk*t i jämförelse!

Hittar man pengarna är Rambo bäst - mina tv rambo ser nästan helt nya ut, trots fem säsonger. Men min häst är inte täckesmarodör...

Rhinot fick lite uppdrgana trådar i tyget efter bara en säsong (samma häst), men är annars kanon.

och eftersom man kan ha täckena så länge blir de billiga. de flesta andra i stalet har ju hunnit använda mer än ett täcke uner perioden då jag bara haft ett enda.

Passformen brukar var superb - min får skav av innetäcket (ej horseware) men ej av utetäcken.

Kom ihåg bara att de är stora i storlekarna; min har ett i 130, ett i 135 och ett i 140 om jag inte minns fel (och det tjockaste är det "minsta" - mycket konstigt). Och då är hon ett grovt varmblod på ca 163...I andra täcken har hon 135 eller 145.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 187
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 426
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 280
Senast: mars
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 627
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?