Vilket underlag är bäst?

C

chokladmonster =)

Jag vet inte var jag ska lägga tråden...
Men nu får den va här :D ....
Vilket underlag rider ni på?
(I ridhuset, banan)
Gummiflis,sand, spån,"vanlig torv"...
Berätta...!
Tacksam för svar... :D
 
Sv: Vilket underlag är bäst?

Just nu så rider jag på lera kombinerat med snö:crazy:
Våran paddock har väldigt bra underlag nu :angel:
Det bästa underlaget om man vill åka en tur till skara med en halt häst om man gjort annat än skrittat lite :(
 
Sv: Vilket underlag är bäst?

Paddex!! Helt suveränt!! www.paddex.se (= Hyttsten, en slaggprodukt från SSAB)
Faan.. jag borde snart ha en del av deras förtjänst *s* Så som jag gjort reklam för dem här!! *ler* :D
 
Sv: Vilket underlag är bäst?

Hur ligger priserna för detta underlag, är i funderationer på att bygga ridbana när vi flyttar till hus och skulle vilja hitta billigaste alternativet som är vettigt... :)
 
Sv: Vilket underlag är bäst?

När jag kollade (Några år seda i ju för sig) så var det iaf mycket billigare än sand om man räknade in transporten! De hade (iaf då) väldigt väldigt bra pris på transporten! Gå in på hemsidan och maila dem om prisförslag. Det gjorde jag och jag fick då utförligt tillbaka. Materialet är iaf hur bra som heslt! Perfekt svikt!
 
Sv: Vilket underlag är bäst?

Underlaget i min paddock består av sand från falsterbo standen. Super bra
 
Sv: Vilket underlag är bäst?

Underlaget kan variera, både grusblandningar och spånblandningar akn vara bra, det beror från ställe till ställe..
Kom ihåg bara att det numera är FÖRBJUDET med gummiflis, pga att det tydligen medför enorm förstöring av miljön vid tillverkningen (tror jag..), men det är iaf inte tillåtet..
 
Sv: Vilket underlag är bäst?

Jag har ett ganska så "fast" ytlager på min ridbana. Inte sandstrand-stuket. Grus, 0-8 mm har jag överst.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 635
Senast: Amk
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: tanten
·
Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 260
Senast: ufot
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 210
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp