Bukefalos 28 år!

vill aldrig sälja min ponny.

Helt rätt, i westernklassrena kommer du att få sällskap av flera ekipage med ponny och vuxna ryttare!

// 28 år och har en D & en C ponny.
 
Jag är 28 år och har kvar min fjording som mäter c-ponny. Välkommen till westernvärlden där storleken spelar mindre roll ;)
 
Jag sålde aldrig mina. :angel:

Jag fick min maxade C-ponny, 139 cm, när jag var tretton, jag hade henne kvar i elva år tills hon gick bort, då 26 år gammal. Fram till hon var 24 var hon min huvudsakliga ridhäst, och bortsett från de sista tre månaderna var hon pigg och fräsch ända in i det sista.

Jag har gjort försök med stor häst, men jag är bara 157 cm lång och trivs helt enkelt med lite mindre hästar. Jag halkade tillbaka lite till ponny på ett bananskal, eftersom min dåvarande stallägare skulle låna ut sin new forest, och jag precis skulle lämna tillbaka mitt halvblod som jag hade på foder just för att hon var alldeles för stor för mig. Jag trivdes så bra med ponnyn att när ägaren skulle sälja sin ettåring, halvsyster till ponnyn jag lånade, så slog jag till direkt. Hon är fyra år idag, och ligger någonstans på gränsen mellan C- och D-ponny. Tanken är en hyfsad hobbyhäst i både hoppning och dressyr, fast att vi tävlar mot vuxna/stora hästar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 445
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 215
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 462
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 787
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp