Vill att de ska sova i sängen!!

A

abellan

Läste precis om hundens vara eller icke vara i sängen. De flesta vet precis vad de vill och djuren verkar rätta sig efter det. Men nu till mitt problem... Jag VILL att de ska sova i sängen (katterna) men det vill inte dem. De vill sova i sina egna sängar. FNYS
Ja ja det finns väl värre problem än det :smirk:
 
Visst är det typiskt?
Jag skaffade mig en dubbelsäng för ett tag sen för att alla skulle få plats (har ingen kille, bara 3 katter). Och visst brukar 2 av mina skrällen sova i sängen, men i den andra delen såklart. Skit-trist. :(
 
tänk så hemskt jag hade det i morse då, katten kom och lade sig med sina stämmband precis vid mitt öra. Jag vaknade av hennes högljudda kurrande på högsta volym :rofl:
 
Jag brukar locka med lite godis om dom inte är på sänghumör nån natt :D Man somnar ju så gott med en spinnande kisse på/bredvid sig :love:
 
Lägg en gosig filt i deras egna sängar några nätter. Lägg sen samma filt i din egen säng - på lagom avstånd från dig, nere vid fötterna. Det KAN locka dit dem.

Mina katter älskar filtar så var jag än lägger en filt så dyker där upp en katt :love:

mandalaki
 
Jag älskar att mina sover i sängen, sambon avskyr det. Så hankatten sover på min sida. Honan är lite mer försiktig och kan komma förbi en stund på morgonen då man inte råkar lägga sig på henne i sömnen :angel:

Hankatten kommer som ett skott när man går i i sovrummet, sedan kurrar han förväntansfullt!
"Prrrr???" "Prrrr???" ("Ska du sova? Ska du det?")
*matte kryper ner*
"Prrrrr!!!!" ("Jaaaaaa!!!!")

:D Att gosa i sängen är det bästa han vet! Han trampar runt, och lägger sig sedan alltid på min kudde, som en liten mössa. Och trampar mig i håret. Är fönstret öppet och det är kallt i sovrummet kryper han ner under täcket. Och sedan ligger han där hela natten, oavsett om man halvt har lagt sig på honom.

Sambon brukar blåsa på honom för att han ska gå bort, men missen kontrar med att lägga sig över ansiktet istället. Och att köra bort honom är inte att tänka på.

Väldigt häftig katt det där :love:
 
Mina katter gjorde ett sänguppehåll för ett par månader sedan och jag sov inte ordentligt på hela tiden. MEN, så bytte jag duntäcket mot ett vanligt. Och då fick jag sängkamrater igen!

Om natten sover de mellan mina fötter eller knän, men så snart jag börjar röra mig på morgonen så smyger de upp och lägger sig vid mitt huvud och sockertrampar på mina armar tills jag fattar vad de vill och håller om dem, och sedan sover de så en halvtimme till... :love: gissa varför jag ofta utnyttjar flexen på morgonen!? :angel:
 
Jag har just slutat vilja ha åtminstone en av kattorna i sängen. Jag har upptäckt att hennes favoritställe utomhus är gödselstacken ! Hon ligger i den varma goa gödselstacken och myser i solen.
 
det kan vara för att du rör dig för mycket när du sover så är det med en av våra katter också! dom är rädda för att man ska lägga sig på dom
 
Min ska ALLTID sov under täcket, och måste alltid ha någon kroppsdel mot mig. :D Det är så mysigt!! Men det tillhör ju rasen, de är så sällskapssjuka. Kommer jag hem efter att ha varit borta 6 timmar så springer han efter mig och jamar tills jag plockar upp honom. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
346
Senast: Pilot
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
538
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 879
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 021
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp